אנטישמיות בסקוטלנד

רב האוניברסיטאות הרב יוסי בודנהיים ומשפחתו הותקפו

רב האוניברסיטאות בסוקטלנד, הרב יוסי בודנהיים, הותקף בעת שטייל עם משפחתו במרכז העיר אדינבורו. אלמונים השליכו את כיפתו ודחפו את אשתו לעיני ילדיהם (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הרב יוסי בודנהיים (צילום: מתוך ynet)

אחד הרבנים המוכרים בסקוטלנד, הרב יוסי בודנהיים, שטייל יחד עם בני משפחתו - הותקף באלימות על רקע אנטישמי באדינבורו בירת סקוטלנד.

הרב בודנהיים, המשמש כרב הראשי של האוניברסיטאות בסקוטלנד, טייל עם ילדיו ברחובה של העיר אדינבורו במרחק קצר מהפרלמנט הסקוטי כשלפתע דחפו אלמונים את אשתו והכיפה שלו הושלכה לארץ. הרב חשף את שעבר עליו בשיחה עם חברי פרלמנט.

הוא סיפר: "אשתי ואני לקחנו את ארבעת הילדים הקטנים שלנו לטיול בעיר היפיפיה הזו. אך בעוד אנחנו מטיילים, אלמונים דחפו את אשתי, תפסו את הכיפה שלי, השליכו אותה לקרקע וברחו. האירוע התרחש פחות מקילומטר מכאן, מול הילדים הקטנים שלי. אתם יכולים לתאר לעצמכם באיזה מצוקה הם היו. חסד הוא נחמדות, אמפתיה ותמיכה באחר. השנאה היא ההיפך הגמור מחסד".

הרב בודנהיים אמר עוד כי תפקידו כרב האוניברסיטאות הוא "לעשות חסד עם הסטודנטים היהודים ולהבטיח שירגישו בנוח בקמפוס, להבטיח את שלומם וגם להיות אוזן קשבת עבורם".

לפני כחודש פורסם מחקר שמימנה ממשלת סקוטלנד, ובו התברר כי אחד מכל שישה יהודים בסקוטלנד מסתיר את זהותו היהודית, ורבים חוששים לחייהם. חלק מהיהודים שוקלים לעזוב את סקוטלנד בשל האנטישמיות העולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר