צוללות וחדר בריחה

משחקי הילדים שמכשירים את המילואימניקים למלחמת לבנון השלישית

בצה"ל לא מסתפקים בהדמיות ממוחשבות, וכחלק ממיזם ששמו נפסל לפרסום על ידי הצנזורה, נפגשים בחודשים האחרונים עשרות קצינים שנחלקים ל'כחולים' ו'אדומים' (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חיילי מילואים. אילוסטרציה (צילום: gershon ELinson/FLASH90)

'צוללות', משחק החשיבה לילדים, הפך לאחד מהכלים בעזרתם מתכוונים בצה"ל להגיע מוכנים למלחמת לבנון הבאה, השלישית. שש קבוצות עבודה, בכל אחת מהן קציני צה"ל, מתכנסים לאחרונה באולמות סגורים לאימונים יחודיים. שמונה מפגשים כאלו נערכו עד כה, והיו עמוסים בכח אדם.

כל קבוצה שכזו נחלקת לשתיים, 'כחולים' ו'אדומים', המסמלים את כוחות צה"ל מול כוחות חיזבאללה. על פי התיאור שמופיע בסקירה רחבה של העיתון 'מקור ראשון', מפריד בין הקבוצות תצלום אוויר רחב ממדים ועל כל קבוצה מוטלת המשימה: להציב כוח התקפה צה"לי או כוח הגנה של האויב.

בתום מהלכיהם האסטרטגיים של הקבוצות השונות, אחת נגד השניה, נחשפים הקלפים: מארבי כוחות הקומנדו, הצלפים או הנ"ט שהציבו זו מול זו הוצגו בפני פורום של מפקדים בכירים, ואז מגיע השלב הבא - על כל אחד מקציני המילואים שבאולם, להתחיל בניתוח האסטרטגיות של הקבוצה היריבה. ה"שחקנים" מתיישבים על תצלום האוויר ומנסים להבין היכן יציבו מפקדי חיזבאללה את כוחותיהם, ולהיפך.

פרויקט שלם של צה"ל, שפרסום שמו נפסל על ידי הצנזורה, הוא שעומד ברקע 'משחק המלחמה' הזה, שמטרתו היא להכין את מפקדי המילואים לקראת המלחמה הבאה, לכשתפרוץ.

מפקדי גדודי מילואים רבים מגיעים כבר שמונה חודשים לבסיסי צה"ל, בעיקר באזור המרכז, והם נפגשים פעם אחת בחודש למשך כחמש שעות ו"משתעשעים" במשחק הילדים המוכר. מי שהגה את המיזם הזה הוא מפקד עוצבת 'המפץ' (אוגדת מילואים בצפון) תא"ל עודד בסיוק, שבימים האחרונים נודע על ההחלטה לקדמו בעתיד למפקד עוצבת הפלדה שבפיקוד דרום.

המוח היצירתי כנראה מדבק, ולפני כשבועיים עסק המפגש ב...'חדר בריחה' צבאי, בו הקצינים נדרשו לפתור משימות בעזרת חשיבה תחבולנית. דבר קיומה של היוזמה המקומית בפיקוד צפון, התפשט ברחבי הצבא והחלו אף להגיע בקשות להצטרף לתוכנית מכל עבר, גם מפיקודים אחרים.

אלוף פיקוד צפון עצמו נכח במחצית מהמפגשים, שעלותם זולה מאוד - עשרות אלפי ש"ח בסך הכל - וש"מתוכננים באופן מיוחד עם ניסיון להכניס בהם איזה משהו שיווקי, מושך ויצירתי", כהגדרתו של קצין בכיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר