המאבק בערד

ליצמן: "המשטרה תבין שהתעוררנו; הולכים לעשות בלאגן"

בכירים חרדים נועדו לכינוס חירום שיזם שר הבריאות יעקב ליצמן בעקבות הפגיעה בבית הכנסת של חסידי גור בערד. השר ליצמן: "שהמשטרה תראה שאנחנו מתעוררים והולכים לעשות בלאגן" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

כינוס חירום חרדי: שר הבריאות יעקב ליצמן כינס הערב (שני) לישיבת חירום בכירים חרדים ברחבי הארץ בעקבות הפגיעה בבית הכנסת של חסידי גור בערד - לכאורה על ידי צעירים חילונים מוסתים. "נחצה קו. היום זה בערד ומחר בי-ם. צריך להגיב - ובחוזקה" אמר שר הבריאות בכנס.

"המאבק הוא לא רק של ערד. נכון ששם זה קרה אבל אם זה יעבור מבחינה ציבורית בשקט הרי זה יכול לצבור תאוצה" אמר יוסי דייטש, חבר מועצת העיר ירושלים. "חלילה לנו שזירת ההתגוששות תגיע לבתי הכנסת. היום זה בערד ומחר צעירי יש עתיד יגיעו לקריית יובל בירושלים. זה דבר שצריך לעצור אותו באיבו".

השר ליצמן סיפר לבאי הכינוס: "נפגשתי עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן ואפגש גם עם המפכ"ל - אבל בכל אופן הם צריכים להבין שנחצה קו אדום. נפל דבר בישראל".

"בית כנסת הפך למקום פרוע ומחולל בידי גורמים עויינים. זה קו אדום שיש לעצרו ולהגיב בחוזקה. אני מבקש שתצטרפו אלינו, על אף שמדובר בהתרעה קצרה לשבת הקרובה אני גם לא יודע מה יהיה מזג האוויר אבל זה לא צריך לקחת יותר מרבע שעה או קצת יותר תפילת מוסף".

השר ליצמן הוסיף ואמר כי "אנחנו רוצים לעשות מעשה של מחאה, שהמשטרה תראה - 'רבותי הם מתעוררים הם הולכים לעשות בלאגן'".

מ"מ ראש עיריית ב"ב הרב אברהם רובינשטיין אמר בכינוס כי "יש להקים זעקה ציבורית גם בעיתונות החרדית ולהסביר את גודל הזעזוע מפגיעה בבית כנסת בעיצומה של שבת קודש".

סגן ראש עיריית ב"ב מנחם שפירא אמר כי "אסור להתעלם מזה שיש ראש עיר שמסית", והוסיף כי "זה קורה בערים נוספות שהם לא רוצים שהציבור החרדי יגדל ויפרח. הם אלו שעושים את ההסתה נגדנו ועל כך יש לצאת במלחמת חורמה".

בין היתר הוחלט על הקמת ועדה ציבורית בהשתתפות השר ליצמן, זייברט, יוסי דייטש, מנחם שפירא וחיים ביטון, שתגבש מול גדולי ישראל את דרכי המחאה וליישם אותה בשטח.

צפו בתמונות מהכינוס

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר