ההסכמים בסכנה?

אזרבייג'ן דורשת את הסגרת הבלוגר הישראלי

בצל הביקור של ראש הממשלה באזרבייג'ן דורשת אזרבייג'ן שבלארוס תסגיר לידה אזרח ישראלי המואשם בפגיעה בביטחון המולדת. בירושלים מנסים למנוע את ההסגרה (חדשות, בעולם)

(צילום: ynet)

במקביל לביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו החודש ברזברייג'ן נראה שבין שתי המדינות מתפתח משבר קטן, לאחרונה עצרה בלארוס את אלכסנדר לפשין, בלוגר ישראלי שמחזיק גם באזרחות רוסית, אזרבייג'ן טוענת כי לפשין מואשם בפגיעה בביטחון המולדת של אזרבייג'ן.

לפשין (40), תושב חיפה, ביקר לאחרונה בחבל המריבה נגורנו קרבאך ולאחר מכן הביע תמיכה גלויה בעצמאות החבל. באזרבייג'ן זעמו על כך והוציאו צו מעצר נגדו בגין בגידה. כשהגיע לפשין לבלארוס הוא נעצר לבקשת האזרים, שמבקשים להסגירו אליהם. בירושלים חוששים שאם יוסגר לאזרבייג'ן הוא יועמד לדין על ריגול וירצה עונש מאסר כבד.

ישראל פנתה עם ביצוע המעצר לבלארוס בדרישה שלפשין לא יוסגר לאזרבייג'ן לפני שהעניין יתברר ועמדת ישראל תישמע. במקביל משרד החוץ פנה לשגרירות ישראל בבאקו וביקש ממנה לפנות בדחיפות לאזרים כדי לראות אם אפשר למנוע את ההסגרה והפגיעה באזרח ישראלי.

גורמים מדיניים מציינים כי הפרשה גורמת למבוכה בישראל שכן מעצר הישראלי התבצע יומיים לאחר סיום ביקורו של ראש הממשלה באזרבייג'ן. ביקור שעשוי לקדם עסקאות רכש ביטחוני במיליארדי דולרים ובירושלים חוששים שהרשה תעיב על הקשרים המיוחדים שרקם ראש הממשלה במדינה המוסלמית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר