פרשת ההברחה לכלא

בימין דורשים להדיח את גאטס, גלאון מתנגדת

השר זאב אלקין יוזם את הדחת את ח"כ גאטס לאור החשדות כי העביר טלפונים ומסמכים עם מידע מודיעיני למחבלים. גלאון מתנגדת להדחה. ועדת הכנסת תדון בביקורי ח"כים בבתי כלא (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט בכסלו תשע"ז | 19.12.16
גאטס בלשכתו בכנסת כשדגל פלסטין תלוי לצדו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

ועדת הכנסת תקיים הבוקר (שני) דיון מיוחד שיעסוק בביקורי חברי כנסת אצל אסירים ביטחוניים. על כינוס הוועדה, אותו ביקשה ח"כ איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני), הודיע יושב הראש שלה ח"כ יואב קיש (הליכוד).

אתמול נודע כי חבר הכנסת באסל גאטס (הרשימה המשותפת) חשוד כי העביר טלפונים סלולריים ומסמכים בעלי משמעות מודיעינית לאסירי פת"ח אותם ביקר בכלא נפחא. חוקרי יחידת להב 433 של המשטרה שהמתינו לגאטס בצאתו מהכלא דרשו ממנו להתלוות אליהם לחקירה, אך הוא סירב בטענה כי יש לו חסינות דיפלומטית. היועץ המשפטי אישר למשטרה לפתוח בחקירה נגד גאטס ולזמנו לחקירה.

בעקבות החשיפה קרא הבוקר השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, להרחיק מהכנסת את ח"כ באסל גאטס. אלקין פנה לחברי הכנסת מכל הסיעות וביקש מהם להצטרף אליו לדרישתו לעשות שימוש בחוק ההדחה על מנת להרחיק את גטאס מהמשכן.

בפנייתו כתב אלקין: "העובדות הן ברורות, ולמרות זאת ח"כ באסל גאטס לא מביע שום חרטה. בהתחשב בזה שמיצוי ההליך הפלילי ייקח הרבה מאוד זמן אין שום סיבה שבעולם שהוא ימשיך כל הזמן הזה לכהן בכנסת, לקבל משכורת על חשבון הציבור ולנצל את חסינותו ומעמדו לתמיכה בטרור. בואו נשים לזה קץ" לשון פנייתו של השר אלקין.

יושבת ראש מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הודיעה כי לא תצטרף לפנייתו של השר אלקין להדיח את ח"כ גאטס בהודעה שפרסמה גלאון נאמר: "העובדה שאלקין קופץ על ההזדמנות הראשונה ומנצל את הכוח הקואליציוני שלו באמצעות חוק ההדחה, כדי לעשות בית דין שדה ולהדיח ציבורים מייצוג בכנסת היא בלתי מתקבלת על הדעת, צריך לאפשר לרשויות החוק לעשות את עבודתן מבלי התערבות פוליטית", דברי גלאון.

סגן השר לשיתוף פעולה אזורי ח"כ איוב קרא התחבר דווקא לדבריו של אלקין ואמר: "העבירה של ח"כ באסל גטאס מבל"ד מחייבת שינוי תקנון וחקיקה בזכויותיהם של חברי הכנסת, מכיוון ששיתוף פעולה עם מחבלים משמעותה אחת ויחידה - בגידה חמורה ופגיעה בביטחון המדינה. אני קורא ליו"ר הכנסת לא לאפשר לגטאס להיכנס למשכן הכנסת עד סיום החקירה בעניינו, כדי שלא יסכן אותנו ואת הציבור הרחב בלב ליבה של הדמוקרטיה בישראל. חברי הכנסת הערבים צריכים להחליט אם הם רוצים להיות שייכים למוקטעה ברמאללה או לכנסת, ולשרת את שולחיהם לכנסת - המגזר הערבי בישראל".

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר אתמול כי "הרשימה המשותפת היא "רשימת המרגלים והבוגדים", נמשיך לפעול לכך שלא רק שהם לא יהיו חלק מכנסת ישראל, אלא לא יהיו אזרחי מדינת ישראל ".

ח"כ באסל גטאס עצמו הגיב אתמול לחשדות נגדו ובהודעה שפרסם נאמר כי מדובר ב"רדיפה פוליטית". המשטרה מנסה לשבור את רוחה של מפלגתו, בל"ד, ולפגוע בפעילותה הפוליטית. "ביקורי האסירים של הח"כים הערבים נעשים בתיאום עם שב"ס ובאישור המשרד לביטחון פנים. אין לי מה להסתיר, אמשיך לייצג את הציבור הערבי על ידי פעילות פוליטית לגיטימית". לשון הודעתו של גאטס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר