סערת הרישום במודיעין עילית

ראשי הישיבות פוצצו את הרישום בחיידרים, הרבנים נכנעו

לאחר שראשי הישיבות הקטנות במודיעין עילית החלו ברישום מחתרתי של ילדי כיתות ח', נאלץ בית הדין להקדים את הרישום - באופן רשמי - לימים אלו, במקום בסוף "זמן חורף", כפי שנהוג (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: נתי שוחט - פלאש 90)

סוגיית רישום התלמידים לישיבות קטנות מעסיקה רבות הורים לילדים בכיתות ח' כמו גם את המחנכים ומנהלי החיידרים מצד אחד ואת ראשי ומנהלי הישיבות הקטנות מצד שני.

העובדה כי תחרות הרישום, הן מצד הילדים והן מצד מנהלי הישיבו,ת נפתחת כבר בתחילת "זמן חורף" גורמת להרס החינוך זאת משום שראשם של הילדים כבר "לא מונח" בלימוד זאת גם לצד התחרות הקשה.

לצורך כך קבעו גדולי ישראל כי עונת הרישום תתקיים רק בסוף זמן חורף זאת על מנת שהילדים יהיו שקועים בלימוד אלא שמתברר כי התחרות ההרסנית בין ראשי ומנהלי הישיבות הובילה ל"פיצוץ" העניין וכך בעוד להורים ולתלמידים קיים רצון עז לשמוע בקולם של גדולי הדור ולציית להוראתם הרי שדווקא ראשי הישיבות והמנהלים הם אלו שמעדיפים את טובת הישיבה ושמה הטוב ומיתוגה וגוררים את כולם לקלחת כבר בתחילת החורף.

בימים האחרונים הודיע רבה של העיר מודיעין עילית הגאון רבי מאיר קסלר כי ניתן להתחיל כבר עתה בעונת הרישום לישיבות קטנות.

במכתבו תוקף הרב בחריפות את אותם גורמים שלא שמעו להוראת גדולי הדור וגרמו בעצם למצב בו נאלצים ההורים והילדים להיגרר כבר עתה לנושא הרישום זאת בניגוד לרצונם.

"זו בושה שדווקא מי שגורם לכל התחרות והפיצוץ אלו דווקא ראשי הישיבות שמעדיפים את טובתם האישית ואת הכבוד המדומה על פני האינטרס של עולם התורה ועל פני הציות לגדולי הדור", אומר ל"כיכר השבת" גורם חינוכי בעיר.

במכתבו של בית הדין בראשות הגר"מ קסלר להורי תלמידי כיתות ח' ומכינה לישיבה קטנה בעיר, נכתב כי "בראשית דברינו עלינו להודות להשי"ת על אשר זכינו וראשי הישיבות הגדולות והחשובות נהגו כבוד זה בזה והוחלט על ידם שלא להתעסק בנושא הרישום בתחילת החורף. ועתה כפי הנתונים בשטח הוחלט ע"י בי"ד על תחילת עונת הרישום ליש"ק כדלהלן".

מכתב בית הדין להורים

"ימים הבאים ההורים שיחיו יבחנו הדברים ויבררו על הישיבה המתאימה לבנם ואנו תקווה שכל ההורים שיחיו ישכילו לקבוע לבנם את המתאים ביותר ויראו נחת מכל יוצאי חלציהם, ולאחר מכן יתקשרו אל הנציגים של הישיבות על מנת להירשם לאלול תשע"ז", מורה בית הדין.

בית הדין מוסיף וכותב כי "וכאן המקום להביע כאב על התנהגות של אנשים לא אחראיים שעבור בצע כסף וכבוד פעלו נגד הוראת גדולי הדור זיע"א ויבדל לחיים ורבני העיר, ויצרו קשר עם ההורים על מנת לפתותם ולהלחיצם על מקום לימוד בניהם ובזה ביזו את כבוד התורה וההנהגה הראויה לבני תורה ואשר ניסו לחבל במערכה".

מכתב בית הדין למנהלים

מכתב נוסף משגר בית הדין בראשות הגר"מ קסלר אל מנהלי החיידרים והמכינות לישבות קטנות: "בראשית דברינו עלינו להודות לכם על שיתוף הפעולה בעניין דחיית מועד הרישום לתועלת כל התלמידים שיחיו ועתה כפי הנתונים בשטח הוחלט ע"י בית הדין על תחילת עונת הרישום לישיבות קטנות.

בית הדין מבקש מהמנהלים להעביר את ההודעה להורי הילדים ומוסיף כי "כמו כן עליכם לשתף פעולה עם ראשי הישיבות ולהעביר אליהם אינפורמציה על התלמידים היקרים שיחיו ולהדגיש שיש ילדים שעתידם לפניהם ויגדלו ופרחו עוד במהלך השנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר