המאבק בערד

אלפים התכנסו לעצרת מחאה בבני ברק. צפו

אלפים רבים מבני הציבור החרדי השתתפו בשעות הצהריים (שלישי) בעצרת מחאה וזעקה שנערכה ברחובה של עיר בבני ברק, שמעו דברי חיזוק וקראו תהילים | צפו בתיעוד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: בעריש פילמר, דוברות העצרת)

אלפים רבים מבני הציבור החרדי השתתפו בשעות הצהריים (שלישי) בעצרת מחאה וזעקה שנערכה ברחובה של עיר בבני ברק.

בעצרת השתתפו גדולי ישראל ביניהם מרנן האדמו"רים מויזניץ, סאדיגורה, מכנובקא, אלכסנדר, וכן חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני.

המעמד נפתח בתפילת מנחה ולאחר מכן פתח המנחה נציג הסיעה הכלל חסידית שלמה קוסטליץ שהזמין את המשפיע החסידי הגאון הצדיק רבי אלימלך בידרמן לשאת דברי חיזוק.

הרה"צ רבי אלימלך בידרמן דיבר בהרחבה על חובת המחאה כאשר מזלזלים ופוגעים בבית מקדש מעט בריש גלי ובפרהסיה. "זהו דבר נורא ואיום ועלינו להתחזק על מה הדבר הנורא הזה", אמר.

(צילום: בעריש פילמר)

לאחר מכן עבר הרה"ח ר' ישי מנדל מרבני חסידות בעלזא ומראשי ישיבת חכמי לובלין לפני התיבה באמירת פרקי תהילים.

הגאון רבי דניאל זר נשא דברי חיזוק והתעוררות וזעק כי אי אפשר לשתוק מול בזיון של בית הכנסת. "באו גויים בנחלתך וטמאו את היכל קודשך רחמנא לצלן", זעק הרב זר.

קבלת עול מלכות שמים ופסוקי הסליחות נאמרו בקול בוכים על ידי הגאון רבי אמנון סבג.

לסיום, מזכיר מועצת גדולה התורה של אגודת ישראל, הרה"ח רבי מרדכי שטרן, הקריא בשפה העברית את החלטות העצרת.

החלטות עצרת התפילה והמחאה

בעזקך יצילוך קיבוציך - כינוסו וכינוס בניו הצילו מיד עשיו ואלופיו

בהתאסף ראשי עם, יחד שבטי ישראל, לעצרת תפילה ומחאה על חילול שם שמים, חילול בית כנסת וניסיון למנוע מיהודים להתפלל כפי שהיה בעיר ערד ועל רדיפת הדת ככלי להצר רגליהם של יהודים שומרי תורה ומצוות בארץ אבותינו קיבלנו ההחלטות הבאות:

א. בהתייצבנו היום 'יחד שבטי ישראל' כואבים ודאוגים נוכח מסכת האירועים והתרחשויות חשים אנו את הצורך לחזור ולהצהיר את הברור לכל אחד ואחד מאתנו: אנו מוחים על כבוד שמים. אנו מוקיעים כל מעשה שיש בו חילול השם, וחילול קדושת בית הכנסת - בכל מקום שהוא נעשה.

ב. הננו פונים בקריאה בקריאה לכל האחראים להסתה שהביאה יהודים למעשה השפלים הללו: אל נא אחים תרעו! לא זו הדרך - והיא לא תצלח. לא יעלה בידכם להצר צעדינו, לא יעלה בידכם לנתקנו ממורשת אבותינו.

ג. תורתנו הקדושה היא סוד ויסוד קיומנו כעם, מאז עמדו רגלינו ורגלי אבותינו למרגלות הר-סיני וקיבלנוה בשמחה, באמונה ובלבב שלם. ואנו מאמינים באמונה שלימה שזאת התורה לא תהא מוחלפת ולא תהא תורה אחרת מאת הבורא יתברך שמו".

ד. הננו פונים אל ראשי המדינה ואל הרשויות הנוגעות בדבר, למנוע ההתנכלות לבתי הכנסיות ובתי מדרשות בארץ ישראל ולעשות הכל כדי שכל יהודי יוכל להתפלל כמורשת אבותינו מדור לדור. אל תניחו להפוך את הנעשה בארצנו, לגרוע יותר, חלילה, מן הנעשה בין האומות.

ה. הננו מתפללים וקוראים לכל אחינו בית ישראל לחזור לכור מחצבתם, להעמיק החינוך היהודי השרשי המסור לנו מדור לדור כדי למנוע את ההידרדרות הרוחנית הקשה שאחריתה: סף תהום פעורה.

ו. הננו מצהירים כי באנו הנה יחד, לאורם של רבותינו גדולי ומאורי ישראל שליט"א במטרה לרומם כבוד שמים וכדי "לעמוד על נפשנו לחלות ולחנן פני שוכן מרומים אשר 'בכל צרתם לו צר' שיצלנו מן הקמים לקעקע יסודות הדת והאמונה, שיערה רוח טהרה ממרום וישובו הכל לעובדו בלבב שלם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר