"פרובוקציה של אינשי דלא מעלי"

סערה בישיבה החסידית: גרפיטי בגלל תנאים ל'שבת גיבוש'

על רקע החלטת הנהלת ישיבת מאור עינים- ראחמיסטריווקא בי-ם להציב תנאים להשתתפות בשבת גיבוש, רוססה כתובת גרפיטי בישיבה נגד המשגיח. המנהל הרוחני פרסם מכתב מחאה. צפו (חרדים)

(צילום: באדיבות המצלם)

סערה של ממש התחוללה הבוקר בישיבת מאור עינים-ראחמיסטריווקא בירושלים, כאשר תלמידי הישיבה שהתעוררו משנתם נדהמו לגלות כי בקומת עזרת הנשים שבבניין (בו קיים בית הכנסת) רוססה בשעות הלילה כתובת גרפיטי "הערשל צא" כאשר על פי ההערכות הכוונה הינה למשגיח הרב הרשל (צבי) שיינברגר.

הבחורים ההמומים החלו בבירורים נרחבים, כאשר על פי המסתמן ההשערה הינה שהדבר נעשה או על ידי תלמידים מבוגרים מהקיבוץ שאינם תחת פיקוח מתמיד, או ע"י בוגרי הישיבה שעברו ללמוד במקום חילופי.

מתברר, כי בחורי הקיבוץ ושכבת הגיל הבוגרת תכננו לנסוע בשבוע שעבר לשבת חיזוק וגיבוש בעיר צפת אולם לטענת כמה מהם סירב המשגיח הרב הרשל שינברגר להעניק לנסיעה את אישורו.

הבחורים המבוגרים, ה"אלטער'ס", התמרמרו כאשר לטענתם המשגיח לקח לעצמו כמגמה לעקוב אחר הבחורים המבוגרים ו"להצר את צעדיהם", כטענת חלקם.

בהנהלת הישיבה, שהיו מובכים מהעניין, מיהרו לנקות את כתובת הגרפיטי ופתחו בבירורים מי עומד מאחורי הדבר.

המנהל הרוחני הרב אברהם יצחק מנדלבוים אף תלה מודעה בה מחה על ביזוי תלמידי חכמים כאשר תלמידים רבים מצטרפים אליו ומבהירים כי זו אינה דרכם של בני תורה, פרחי חסידות ויראי שמיים.

"גם אם יש ביקורת, הרי שצריך לטעון בצורה אחראית ולא בפרובוקציות שמתאימות לאינשי דלא מעלי" אמרו גורמים בישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר