שערורייה

השוטרים לעציר: רק אם תסיר את הפוסט מהפייסבוק נשחרר אותך

המשטרה דרשה מ'פעיל הר הבית' להסיר פוסט שפרסם בפייסבוק ובו תמונה ה"פוגעת ברגשות המוסלמים בהר הבית". פרקליטו טוען לאפליה מצד המשטרה נגד פעילי ימין (חדשות, בארץ)

התמונה שהקפיצה את המשטרה (צילומסך: מתוך פייסבוק)

המשטרה חקרה אתמול באזהרה את חיים ברוש, 'פעיל הר הבית', בעקבות פוסט שהעלה לפייסבוק בו נראה חזיר הולך בהר הבית - תמונה שערך בפוטושופ - עם הכיתוב "ממשלת ישראל מאפשרת לחזירים חיים לשלוט במקום הקדוש ביותר לעם היהודי וכולם מזדעקים על ראש חזיר בקבר של צדיק באירופה האנטישמית?".

בתום חקירתו אמר ברוש: "לא הייתה בפוסט הזה שום חריגה דמוקרטית או הפרה של החוק. אולי זה חורג מעט מהטעם הטוב אבל אין פה שום הסתה".

הפוסט הבעייתי (צילום מסך)

חקירתו של ברוש ארכה כחמש שעות, ולטענתו המשטרה קבעה שהוא מסוכן לציבור ודרשה ממנו למחוק את הפוסט. ברוש מותח ביקורת חריפה על המשטרה ואומר: "זו משטרת מחשבות. מידי יום מתפרסמים אלפי פוסטים מסיתים בפייסבוק על הדת היהודית, דברים חמורים פי כמה, והמשטרה לא עצרה ולא חקרה איש. מזל שלא האשימו אותי בסכסוך הישראלי-פלשתיני. זה הזוי. הבעתי דעה לגיטימית, לא הייתה שום פרובוקציה או הסתה".

שחרורו של ברוש הושג רק לאחר שהסכים להסיר את הפוסט, ובנוסף הוא הורחק למשך 15 יום מהר הבית. פרקליטו, עו"ד איתמר בן גביר, הודיע שיפנה לבית המשפט בדרישה לביטול צו ההרחקה שהוצא נגד מרשו.

לדברי בן גביר, "סטודנטית בבצלאל מציגה תמונה עם חבל סביב ראש ממשלה בישראל, זו לא הסתה, ואחרי רבע שעה משחררים אותה הביתה בלי שום תנאים. את הלקוח שלי עצרו על פחות מזה. המשטרה עושה איפה ואיפה בין פעילי ימין לבין פעילי שמאל. הוא לא עבר על החוק. אין פה שום הסתה. זה צו לא חוקי ונפעל לבטל אותו. כל יום פעילי שמאל מפרסמים פוסטים מלאי הסתה והמשטרה לא חוקרת אותם בכלל".

יצויין, כי ברוש נחקר לא פעם על פעילותו הפוליטית בעיקר סביב הר הבית, ואף נפתחו לו תיקים פליליים בהקשר זה.

לטענת ברוש לפני כמה חודשים עצרה אתו המשטרה בעת שצעד עם אשתו ברחוב, בעקבות תמונה שפרסם בפייסבוק בה הוא נראה מחזיק בדגל ישראל על הר הבית. אז טען, כי המשטרה סתם מתנכלת אליו: "לא הייתה שום הסתה. לא קראתי חס וחלילה לאלימות כלפי אזרחים. חקרו אותי באזהרה ומאז לא רוצים לסגור לי את התיק. יש פה התנכלות שיטתי של המשטרה כלפיי", אמר ברוש.

במשטרה מגיבים למעצרו של ברוש והדרישה להסיר את הפוסט בפייסבוק ואומרים: "המשטרה פועלת מתוקף תפקידה גם במרחב הווירטואלי וברשתות החברתיות, תוך שמירה על האיזון בין חופש הביטוי לפעילות פלילית אסורה על פי חוק. בעקבות הפרסום שהופץ ברשת החברתית ואף גרר תגובות וחיזוקים מצד גולשים נוספים, נעצר החשוד ונחקר במשטרה בחשד לעלבון דת. בסיום חקירתו שוחרר החשוד בתנאים, בהם הרחקה מהר הבית. כגוף האמון על אכיפת החוק במדינת ישראל, משטרת ישראל פועלת בשוויוניות וללא משוא פנים במטרה לשמור על שלום הציבור וביטחונו, תוך מניעת עבירות וגילויין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר