צפו: כך סוכלו פיגועי ההתאבדות במרכזי הערים בישראל

כוחות הביטחון חשפו תשתית טרור של חמאס באזור שכם. המחבלים תכננו לבצע את פיגועי התופת באמצעות מתאבדים. ברשותם נמצאו רובי סער מטענים ומעבדות חבלה (צבא וביטחון)

חשיפת החוליה המסוכנת (צילום: דובר צה"ל)

הותר לפרסום: שירות הביטחון הכללי חשף תשתית רחבה של החמאס שתכננה פיגועי התאבדות בישראל. סיכול הפיגוע בוצע בשיתוף פעולה עם צה"ל והמשטרה. מחבלי הארגון פעלו באזור העיר שכם, והתשתית שלהם מנתה למעלה מעשרים טרוריסטים מרחבי אזור יהודה ושומרון.

צילום: דוברות שב''כ
תא הטרור (צילום: דוברות שב"כ)
הגדלה

בחקירת השב"כ עלה, כי המחבלים שנעצרו פעלו למימוש פיגועי התאבדות במרכזי ערים בישראל וכן לביצוע פיגועי ירי באזור יהודה ושומרון. בשב"כ מציינים, כי מרבית העצורים ריצו בעבר תקופות מאסר שונות, על רקע מעורבותם בפיגועים ובפעילות טרור כנגד ישראל.

(צילום: דוברות שב"כ)

בהודעת שב"כ נאמר: במהלך החודשים מאי-אוגוסט 2016, הקימו פעילי החמאס מעבדת חבלה בשכם ובה יוצרו כ 7-ק"ג של חומר נפץ מסוג TATP, אשר ממנו הוכנו מטענים, שנועדו לשמש לפיגועי התאבדות בירושלים וחיפה וכן לפיגועי תופת בתחנות הסעה. במקביל לכך רכשו נשק מסוג M16 במטרה לבצע פיגועי ירי לעבר אזרחים ישראלים. לצורך פיגועי ההתאבדות גויסו ארבעה מחבלים מתאבדים, שאמורים היו לשאת את המטענים על גופם ולבצע את הפיגועים באזורים הומי אדם בירושלים ובחיפה. בחקירתם, הסגירו הפעילים מטענים מוכנים להפעלה, חומרי נפץ שיועדו לפיגועי ההתאבדות, וכן נשק מסוג M16. עוד הוסגר ציוד נוסף לייצור מטעני השהייה אותם התכוונו להניח בתחנות הסעה".

(צילום: דוברות שב"כ)

בשב"כ מציינים, כי התשתית נתמכה על ידי רשת רחבה של סייענים בתחומים שונים, אשר סייעו לה בייצור והסתרת חומרי נפץ, רכישת והסתרת נשק, העברת כספים למימון הפעילות וכן הסתרת מבוקשים.

גורם בכיר בשב"כ אמר עם חשיפת החוליה: "חקירת השב"כ חשפה כי מדובר בתשתית חמאס היררכית ומאורגנת, אשר לולא סוכלה היתה מוציאה לפועל פיגועים קשים. הודות לפעילות מודיעינית ומבצעית מורכבת של שב"כ וצה"ל, התשתית שהיתה במוכנות גבוהה להוצאה לפועל של פיגועי התאבדות רצחניים, סוכלה מבעוד מועד. חקירה זו חושפת, פעם נוספת, את המאמצים הרבים שמשקיע חמאס להקים תשתיות באיו"ש מתוך מטרה להוציא לפועל פיגועים כנגד ישראל".

(צילום: דוברות שב"כ)
(צילום: דוברות שב"כ)
(צילום: דוברות שב"כ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר