ראיון מדיני

דרעי נגד אובמה: "בגלל אגו וכעס - העניש את עם ישראל"

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בראיון מדיני נרחב ב'קול חי', תוקף את נשיא ארה"ב אובמה על החלטתו להעניש את ישראל בגלל "רגשות אישיים", ומביע תקווה מבחירת טראמפ (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר אריה דרעי (צילום: ילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90)

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מתייחס לראשונה להחלטת האו"ם, החלטה 2334 נגד ההתנחלויות ביהודה ושומרון. דרעי, החבר בקבינט המדיני בטחוני, תקף את נשיא ארה"ב היוצא ברק אובמה ואמר: "בגלל רגשות אישיים ואגו וכעס - מוצדק או שלא מוצדק - על בנימין נתניהו, הוא החליט לפני שהוא פורש להעניש את כל עם ישראל".

"זאת החלטה קשה", אמר דרעי בראיון למרדכי לביא במהדורת הבוקר ברדיו 'קול חי', "החלטה שיש בצידה פתח להרבה השלכות, אם זה בהאג או סנקציות שיכולות להיות, זאת החלטה שלא מכירה בשום סנטימטר מעבר לגבולות 67, המשמעות: הכותל המערבי, רמות, הר חומה ורמת שלמה. כל מה שלא מוכר אצלם כירושלים שאנחנו מכירים, החלטה קשה".

השר דרעי פתח במתקפה חריפה נגד נשיא ארה"ב היוצא ברק אובמה ואמר: "זה היה מעשה מחושב, האמריקאים הובילו וניווטו את זה, הכל היה מתוכנן כשעוד מדינות אירופה השתתפו בזה. זו החלטה של העתק הדבק של מצע הבחירות של מרצ והרשימה המשותפת".

לדבריו: "אני אומר שאובמה, בגלל רגשות אישיים ואגו וכעס - מוצדק או שלא מוצדק - על בנימין נתניהו, הוא החליט לפני שהוא פורש להעניש את כל עם ישראל, זה לא יוביל לתהליך שלום, זה רק יסבך את מדינת ישראל מבחינה משפטית. אין כאן שום מטרה, רק להעניש ונקמה, אין שום דבר אחר".

"צריך להמתין ולחכות קצת עד שאובמה יעזוב את הבית הלבן", אומר השר דרעי, "יש נשיא שנבחר ונשיא שהולך לעזוב, והוא יכול לעשות מה שהוא רוצה, זו החוקה בארה"ב, אובמה צריך ללכת לבית. אנחנו יודעים שהנשיא החדש מעביר את השגרירות לירושלים - וזו אמירה חדה שתהיה כלפי כל המדינות באזור וכלפי העולם, אין ספק שהידידות תתחזק".

אריה דרעי התייחס לבחירתו של טראמפ בארה"ב ואמר כי "אין ספק שכל הבחירה של טראמפ זו סיעתא דשמיא אדירה, אף אחד - גם הוא - לא ציפה. כשהקב"ה עושה נס עם עם ישראל, אין ספק שהישועה תהיה גדולה".

"אם אובמה היה באמת ידיד אמת של ישראל אמיתי - כפי שהוא הציג כל השנים - הוא היה מתגבר על יצרו, ובגלל נקמה או ענישה לנתניהו - הוא לא היה עושה את זה", הוסיף דרעי.

לדברי דרעי, גם הסיוע הביטחוני שאובמה העניק לישראל היה מחוסר רצונו: "הוא התפאר שהוא עזר מבחינה ביטחונית, כשאני לומד את הנושא לעומק, אני מבין שלא הייתה לו ברירה, הקונגרס והסנאט היה מכריחים אותו, וההסכמים שלנו עם בוש הבן - והוא היה חייב לבצע אותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר