דאעש נטל אחריות לפיגוע הירי באיסטנבול

ארגון המדינה האסלאמית נטל היום את האחריות לפיגוע הרצחני שאירע במוצאי שבת באיסטנבול בו נרצחו 39 בני אדם ביניהם אזרחית ישראלית מטירה ונפצעו עשרות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

ארגון המדינה האסלאמי - "דאעש" נטל את האחריות לפיגוע הדמים באיסטנבול במוצאי שבת, בו נהרגו 39 בני אדם ונפצעו עשרות נוספים.

ארגון הטרור הסוני פרסם הודעה בה נמסר כי "בהמשך לפעולות המבורכות של מדינת האיסלאם נגד שומרי הצלב בטורקיה, אחד מחיילי החליפות האמיצים תקף את אחד ממועדוני הלילה המפורסמים שבו חגגו הנוצרים את חגם. הוא החריב אותם ברימוני יד, תת מקלע והפך את השמחה שלהם לעצב שלהם", נכתב בהודעת דאעש. "150 בני אדם נהרגו ונפצעו כנקמה למען דתו של אללה וכהיענות לציוויו של מנהיג המאמינים לפגוע במשרתת הצלב, טורקיה".

עוד נכתב בהודעה שפרסם דאעש כי "על ממשלת טורקיה הכופרת לדעת שהמוסלמים שהיא שופכת את דמם באמצעות ההפצצות של מטוסיה ושל תותחיה יציתו אש בשטחה בעזרת אללה יתעלה".

לקיחת האחריות של דאעש

העיתונים הטורקיים "הורייט" ו"קראר" דיווחו מפי גורמים ביטחוניים שהרשויות קבעו שהחמוש שרצח 39 בני אדם מגיע ממדינה מרכז אסייתית – מאוזבקיסטן או מקירגיזסטן. המחבל, שעדיין לא נתפס, ירה למוות בשוטר ובאדם נוסף מחוץ למועדון ולאחר מכן נכנס למועדון וירה לכל עבר. קרוב לשני שליש מהנרצחים הם זרים - רובם מהמזרח התיכון. ראש ממשלת טורקיה בניאלי יילדירים מסר אתמול שהמחבל באיסטנבול הותיר במועדון רובה ונמלט מהמקום "על ידי ניצול הכאוס" ששרר שם.

הטבח באיסטנבול אירע כחלק מגל פיגועי טרור שהכו בטורקיה בשנה האחרונה. במהלך 2016 אירעו שלושה פיגועי טרור רק באיסטנבול ולטענת הרשויות הם בוצעו על ידי דאעש בו נלחמת טורקיה כחלק מהקואליציה נגד הארגון הרצחני.

דאעש טען לא פעם שיש לו תאים שפועלים בתוך טורקיה, ומומחים מעריכים שהארגון עמד מאחורי הפיגועים שכוונו נגד תיירים ברחוב איסתיקלאל באיסטנבול וכאמור בנמל התעופה אטאטורק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר