הח"כים החליטו

ה"עונש" של ח"כ גטאס: דיונים בכנסת - לא; משכורת - כן

חבר הכנסת הערבי, באסל גטאס, שסייע למחבלים כלואים, יצא בזול מהחלטת וועדת האתיקה: רק את תשומת הלב התקשורתית בעקבות נאומיו הפרובוקטיביים הוא יפסיד, אך שכרו ישולם (פוליטי, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
גטאס. מרוצה (צילום: Yair Sagi/flash90)

‏ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (שני), כי בעקבות החקירה שמתנהלת נגד ח"כ באסל גטאס הוא יורחק מדיוני הכנסת למשך חצי שנה, ובתקופה זו הוא ימשיך לקבל שכר. כזכור, גטאס חשוד בהברחת טלפונים סלולריים ומסמכים עם מידע מודיעיני למחבלים כלואים.

עמיתו למפלגה, ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) חבר הוועדה, ביקש לחכות למיצוי החקירה ולכן התנגד להרחקתו מהדיונים. בדבר אחד ניצח ג'בארין: הווטו שהוא הטיל על שלילת שכרו של גטאס מנע את אישור הסנקציה הזו, שנדרשת לה תמיכה פה אחד של כלל חברי וועדת האתיקה.

הח"כים סיכמו: "להרחיק את חבר הכנסת באסל גטאס מדיוני הכנסת והוועדות לתקופה של שישה חודשים, בעקבות קובלנות שהוגשו והתקבל ברוב דעות. הוועדה סבורה כי המעשה לגביו נחקר ח"כ גטאס, של החדרת טלפונים סלולאריים וחומר נוסף לאסירים ביטחוניים בבתי הכלא, מהווה עבירה על כללי האתיקה".

כזכור, רק בשבוע שעבר שלח בית המשפט את חבר הכנסת הערבי ל-10 ימי מעצר בית, לאחר שלא קיבל את בקשת המשטרה למעצר בית של חודש וחצי. בנוסף למעצר הוטלה על גטאס ערבות אישית של 50 אלף שקל והוצא לו צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 180 יום. כמו כן, המשטרה תוכל לבקש בעת הצורך להאריך את תקופת מעצר הבית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר