טכנולוגיה נגד טרור

כביש 443 רושת לכל אורכו ב-270 מצלמות אבטחה

בצה"ל נלחמים בטרור באמצעות הטכנולוגיה: כביש 443 בו אירעו לאחרונה אירועי טרור רבים רושת במצלמות שמעבירות מיידית את המידע לחמ"ל צה"ל ולכוחות בשטח (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חיילים בכביש 443 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

האם הדיגיטציה תנצח את הטרור? בעקבות ריבוי אירועי הטרור הותקנו לאורכו של כביש 443, המוביל לירושלים, 270 מצלמות במטרה לסייע בצמצום התופעה ובלכידת החשודים.

הידיעה על התקנת המצלמות פורסמה באתר האינטרנט של צה"ל. מדובר במצלמות שמטרתן גם לתעד את המתרחש בכביש וגם להתריע על תנועות חשודות בו ובסמוך אליו.

הצילומים יועברו ישירות לחמ"ל צבאי שיאויש סביב השעון. במקרה של אירוע טרור או חשד לביצועו יעביר החמ"ל התרעה מיידית לכוחות המבצעיים הפרוסים בסביבה, ואלה יחתרו למגע עם המחבלים במטרה לסכל את האירוע וללכוד את החשודים.

ההחלטה להקים את מערך האבטחה הנרחב התקבלה מתוך ההבנה שמדובר באחד משני הכבישים הראשיים המחברים את ירושלים למרכז ובשל רצף אירועי הטרור שמתרחשים בו בשנים האחרונות. הנתיב המרכזי הוא אומנם כביש מס' 1, אבל גם כביש 443 נחשב למרכזי ביותר ומשמש ציר תנועה גם לתושבי ירושלים, שחלקם מעדיפים אותו משום שהוא פחות עמוס, וגם לתושבי מודיעין, מכבים, רעות והיישובים באזור.

מהנתונים עולה כי במהלך השנה החולפת התרחשו בכביש 61 אירועי טרור. בשנת 2015 התרחשו בו 90 אירועי טרור. מדובר בעיקר ביידויי אבנים ובקבוקי תבערה לעבר מכוניות חולפות אך גם באירועי ירי. בעיצומו של גל הטרור האחרון נדקר למוות בתחנת הדלק שבכביש החייל זיו מזרחי על ידי מחבל.

בפיקוד המרכז מקווים ומאמינים כי המצלמות והחמ"ל יובילו לירידה באירועי הטרור בכביש, ישרו ביטחון על הנוסעים ויעודדו נהגים נוספים להשתמש בו.

על פי כוחות הביטחון, 80% מהדיווחים של אזרחים על פעילות חשודה בכביש מתבררים כהתרעות שווא, כמו למשל תושב האזור ששמע פגיעה של אבן זעירה במכונית וחשב שמדובר בידוי אבנים, אך למעשה זו הייתה אבן זעירה שנפלה ממשאית חצץ. הימצאות המצלמות החדשות תקל על זיהוי האירועים ותגביר את תחושת הביטחון בכביש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר