אומר ועושה

אנשיו של טראמפ החלו לבדוק עלויות בניית חומה בגבול מקסיקו

צוות המעבר של הנשיא הנבחר התחילו לבדוק את באופן רציני את נושא בניית החומה לגבולה של מקסיקו כנגד המהגרים הבלתי חוקיים כפי שהבטיח דונלד טרמאפ בקמפיין (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נראה שהנשיא דונלד טראמפ מתכוון לעמוד בהבטחות הבחירות, מלבד ההבטחה להעביר את השגרירות לירושלים. צוות המעבר של טראמפ פנה בחודש שעבר למחלקה לביטחון המולדת וביקש להעריך את המשאבים הדרושים לבניית חומה ומחסומים בגבולות המדינה, כך על פי סוכנויות הידיעות.

על פי הדיווח, צוות המעבר של טראמפ שאל גם לגבי יכולות המשרד להגדיל את כמות המהגרים שנכלאים לאחר שהם מגיעים בניגוד לחוק, ובנוגע לתכנית מעקב אווירית על הגבולות בדרום ארה"ב, שצומצמה משמעותית בכהונת ברק אובמה בבית הלבן.

הפנייה הנרחבת של צוות המעבר הייתה לפני כחודש ולטענת התקשורת האמריקנית, אנשיו של הנשיא החדש הביעו חוסר אמון באנשי המערכת הקיימת ושאלו אם העובדים הפדראליים שינו את הפרטים האישיים שנשמרו על המהגרים מתוך דאגה לחירות האזרח ולגורלם של המהגרים לאחר כניסתו של טראמפ לבית הלבן.

תזכיר פנימי שהגיע לסוכנות הידיעות 'רויטרס' חושף הצצה לאסטרטגיה של הנשיא הנבחר, שהבטיח למנוע ממהגרים לא חוקיים להיכנס לארה"ב – בין השאר באמצעות בניית חומה בגבול מקסיקו. בתגובה לבקשת צוות המעבר אמרו אנשי ביקורת המכס והגבולות כי לאורך גבול מקסיקו יש כ-640 ק"מ שבהן אפשר להתקין גידור חדש, ובערך אותו מרחק בגבול עם קנדה אם כי ברור שהגבול בדרום הוא הבעייתי.

נושא נוסף שצוות המעבר שאל עליה היא מבצע פלנקס, תכנית מעקב אווירית שמאפשרת ל-1,200 אנשי המשמר הלאומי לעקוב אחר הנעשה בגבול הדרומי כדי למנוע הגירה בלתי חוקית וסחר בסמים מדרום אמריקה. בעבר, תחת הנשיא ג'ורג' בוש, לקחו 6,000 אנשים חלק במבצע, אך אובמה צמצם את התכנית, והיו שמרנים שזעמו על כך וטענו שמדובר במעקב חיוני לביקורת הגבולות.

בנוסף, צוות המעבר ביקש מהמשרד לביטחון המולדת עותקים של כל צו והוראה שנשלחו לסוכני ההגירה מאז שאובמה נכנס לתפקיד ב-2009 זאת כדי לעקוב באופן צמוד יותר אחר צעדיו של אובמה במטרה לבטלם כליל עם הזמן כפי שהצהיר כל הזמן בעת ניהול הקמפיין שלו לנשיאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר