מחכים להנחה?

אגרת הרכב מהגבוהות בעולם ובכנסת מגלגלים האשמות

בתגובה לדיון בועדת הכלכלה בכנסת משרד התחבורה מתנער וטוען כי אגרות הרישוי לרכב הן באחריותו המוחלטת של משרד האוצר. השר כץ: יש להפחית את גובה אגרת הרכב (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

בתגובה להודעת ועדת הכלכלה של הכנסת על גובה אגרות הרישוי לרכב שהן מהגבוהות בעולם, הודיע משרד התחבורה כי אגרות הרישוי לרכב הן באחריותו המוחלטת של משרד האוצר וכי גובה האגרות נקבע על ידו בלבד.

ממשרד התחבורה נמסר כי הכנסות המדינה מאגרות הרישוי לרכב מועברות ישירות למינהל הכנסות המדינה ומהוות מקור לתקציב המדינה יחד עם אגרות אחרות ומיסים הנגבים על ידי מדינת ישראל.

תהליך קביעת האגרה ושינוי של אגרה קיימת נתון לועדת האגרות הבינמשרדית שברשות משרד האוצר וכל שינוי באגרות מחייב את אישורם של אגף התקציבים ומשרד האוצר, ועדת האגרות שברשות מנהל הכנסות המדינה ושר האוצר.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ הביע את דעתו בפני יושב ראש ועדת הכלכלה של הכנסת, איתן כבל כי יש להפחית את גובה אגרת הרכב שהמדינה גובה באופן משמעותי.

ח"כ כבל, כינס היום (ג') את הוועדה לדיון מיוחד שיזם ונועד להביא להוזלת אגרת רישוי הרכב לנהגים. זאת לאחר שדוח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת העלה כי הנהגים בישראל משלמים את הסכומים הגבוהים ביותר, לעומת מדינות מערביות אחרות שנבדקו, עבור אגרת הרישוי. היו"ר כבל פתח את הדיון וציין כי הסקירה שביצע מרכז המחקר והמידע של הכנסת העלה פערים של 300 ואפילו 400 אחוזים בין ישראל למדינות אחרות בעולם, ואמר כי מדובר בלא פחות מחזירות.

לפי הדוח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, נהגי הרכב הפרטי בישראל משלמים אגרה שנעה בין 705 ל-1,611 שקלים בשנה, בעוד שהתשלום הממוצע ב-12 מדינות אחרות שנבדקו עומד על 252 שקלים בלבד. נציגת המרכז, נטע משה, הוסיפה כי מדי שנה נכנסים לקופת המדינה 4 מיליארד שקלים רק מאגרות רישוי, שמהוות 98% מהאגרות של משרד התחבורה.

יו"ר ארגון נהגי המוניות, יהודה בר אור, אמר בדיון כי על רכב פרטי ששווה 40 אלף שקל הוא משלם אגרה שנתית של 1,543 שקלים והוסיף: "כמה עוד אתם רוצים לסחוט את הציבור? אתם חושבים שהכל מותר לכם והאזרח הקטן יתכופף וישלם והגיע הזמן שתפסיקו לייצר כסף בלי היגיון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר