די לבטלנות

מה הקשר בין צריכת הסמים בישיבות למאבק בחכמי לב? / טור

הגיע הזמן להכיר בכך שלא כולם כאלה, בחורים רבים בעולם הישיבות לא יכולים לשבת וללמוד כל היום. הראש שלהם לא מונח כלל בלימוד, אלא ב"דירות רווקים" וחומרים אסורים. טור אורח (חרדים)

אבי ניזרי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

במהלך השבוע האחרון פורסם ב"כיכר השבת" תחקיר על צריכת סמים בקרב בחורי ישיבות (עדויות מטלטלות: כך חודרים הסמים לשולי עולם הישיבות. 04.01.17).

איני רוצה להיכנס לשאלת הלגיטימיות של עישון סמים מסוגים כאלו ואחרים. היום זה קנאביס, ומחר סם פיצוציות שיכול לעשות נזק בלתי הפיך. אך לענייננו, השאלות שעולות כעת הן איך בכלל הגיעו בחורי ישיבות לצרוך סמים, ואיך אפשר עדיין להציל נפשות ולמזער את היקף התופעה.

בחורי הישיבות - אוצר שלא יסולא בפז - הם בשר ודם, בדיוק כמו החילוני שיושב בקיוסק מול הישיבה וצורך קנאביס. אלא, שבחורי ישיבה הם בחורים עם ראש על הכתפיים, העסוקים רוב ככל היום בהוויות אביי ורבא. אין להם פנאי לחשוב על שטויות כאלו, ולכן הסיכוי שיימצאו סמים בידיהם של בחורי ישיבה נמוכים מאוד.

(צילומים: shortcutmedia, איולוסטרציות: שאטרסטוק, באדיבות yes דוקו, ערוץ 10 וארכיון "כיכר השבת". עריכה: הני הרשלר - shortcutmedia - לחלק מהמצולמים אין קשר לכתבה)

אלא, שהגיע הזמן להכיר בכך שלא כולם כאלה. בחורים רבים בעולם הישיבות לא יכולים לשבת וללמוד כל היום. מסתובבים אלפי בחורים, אם לא למעלה מכך, שמכנים עצמם בשם "בחורי ישיבה", כאשר ראשם לא מונח כלל בלימוד. תופעות כמו דירות רווקים סביב אחת הישיבות הידועות הן רק קצה הקרחון שבכוחו לאיים על כלל עולם הישיבות אם לא יטופלו בזמן.

בפועל, ניסיונות לטיפול ב"קרחון" נתקלים בהתנגדות קשה. כך, לפני חודשים מספר כינו לבלרים מסוימים את אנשי ישיבת חכמי לב בתור "הרוצחים הרוחניים של גדולי הדור הבא". לדעתי, ההפך הוא הנכון. הם מצילים עשרות משחת.

לא כל מי שנולד למשפחה חרדית יכול ללכת לישיבה וללמוד כל היום. בהיעדר פתרון אחר, לא מעט בחורים מוצאים עצמם משועממים וחסרי מעש, מחזיקים מכשירים לא כשרים וצורכים סמים. אבל אנחנו שותקים.

חיפוש אחר בחורי ישיבות הצורכים סמים והרחקתם מעולם הישיבות, משול בעיני לבניית בית חולים ליד הגשר הרעוע. כמעשיהם של אנשי חלם. דווקא משום חשיבות השמירה על אלה השוקדים באוהלה של תורה, הגיע הזמן שאותם ההולכים סחור סחור בבטלה יופנו לרכישת מקצוע.

על עסקנים מסויימים לערוך חשבון נפש ולהכיר בנזק שהם מעוללים לבחורי ישיבה אמיתיים כאשר הם מקשים על בחור חרדי ללכת וללמוד מקצוע במידה והוא לא מסוגל ללמוד לאורך כל היום.

ואם עולה בדעתכם לבלות חמש שנים בדירות רווקים ובהעברת זמנכם לבטלה, מוטב לכם לילך ללמוד מקצוע ולא לשבת משועממים בדירותיכם, להסתובב ברחובות חסרי מעש ולהחזיק דברים אסורים. כך תשמרו על נפשכם, תבססו את עתידכם, ולא תפגעו חלילה בפך השמן הטהור שלנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר