חשיפת כיכר השבת

פשרה בפרשת נטסורס: החברה תפצה את העובדות ברבע מיליון ש"ח

פרשת התאגדות הנשים החרדיות שהועסקו בחברת ההייטק, מגיעה כעת לישורת האחרונה עם פסיקה של ביה"ד לעבודה לפצות את הנשים העובדות במסגרת פשרה (חרדים, חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: פלאש 90)

בעקבות "כיכר השבת": תביעת ההסתדרות נגד חברת 'נט-סורס' התקבלה על ידי נשיא ביה"ד האזורי לעבודה בי-ם. מהפסיקה עולה כי החברה שהפעילה בין השאר את מוקד שירות הלקוחות של גולן טלקום פגעה בזכות ההתארגנות של עובדותיה ותפצה אותן במסגרת פשרה.

חברת 'נט-סורס' תיאלץ לפיכך לפצות את העובדות בסך הכל ברבע מיליון שקל. כזכור, תביעת ההסתדרות הוגשה לפני כשנה כנגד הנהלת החברה, שהפעילה מוקדי שירות לקוחות חיצוניים וסיפקה בין היתר שירותים לחברת הסלולר גולן טלקום. 'נט-סורס' העסיקה בעיקר עובדות מהמגזר החרדי, שבו כידוע רמת ההשתכרות נמוכה מאוד ויכולתן של העובדות להתארגן ולהקים ועד פעולה נתקלת בקשיים ניכרים.

לאחר שנחשפו ב"כיכר השבת" טענות כי החברה פעלה בניגוד לדין על מנת לסכל את רצונן של העובדות להתארגן ולהקים ועד במסגרת ההסתדרות, הוגשה תביעה זו. בין היתר נטען על ידי ההסתדרות כי אנשי דרג ניהולי שפעלו מטעם החברה פנו לעובדות מיד עם תחילת מהלך ההתארגנות והפעילו עליהן לחצים שנועדו לגרום להן לסגת ממהלך ההתארגנות.

לטענת ההסתדרות כפי שהובעה בבית הדין, 'נט-סורס' פגעה באופן מובהק בזכות ההתארגנות של העובדות. לאור פסק הדין שניתן על ידי נשיא בית הדין השופט אייל אברהמי, נקבע כי הפיצויים שישולמו במסגרת פשרה יועברו ישירות לטובת העובדות.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מסר: "התנהלותה של הנהלת נט-סורס ופסק הדין מספקים דוגמא ברורה לכך שאין בישראל מעסיק הנמצא מעל לחוק, ובסופו של דבר זכותם הבסיסית של עובדים להתארגן היא זו שתנצח. אני מודה לכל העוסקים במלאכה בליווי ההתארגנות וההליך המשפטי המורכבים ומברך את העובדות האמיצות שיזכו עתה לפיצוי על הפגיעה בהן".

מנטסורס נמסר בתגובה: "תביעת ההסתדרות שהוגשה בקול תרועה רמה בסך של לא פחות מ-100 מליון ש"ח , הסתיימה בסופו של דבר בפסק דין שניתן בהסכמת הצדדים על דרך הפשרה, בסך של 250 אלף ש"ח בלבד. וגם זאת מתוך רצונה של החברה לסייע לעובדים, שנותרו מובטלים ולהעביר אליהם את הכסף".

"יצויין כי גם התביעה האישית אותה הגישה ההסתדרות כנגד הבעלים נמחקה וזאת למרות ניסיונות ההסתדרות להפיל על בעלים של חברה אחריות שאינה שלו"

"מצער מאד שההסתדרות מנסה להציג פשרה זו כ"הישג" בשעה שהחברה נסגרה והעובדים כולם פוטרו – עובדה שאותה ההסתדרות מסתירה היטב מהודעותיה לתקשורת ומציבור העובדים אותו היא מייצגת. כשמקום עבודה נסגר וכל עובדיו מפוטרים – אין מדובר בהישג, בעיקר לא עבור מי שמתיימר לייצג את העובדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר