פרסום ראשון

לאור פניית רבנים: הגר"מ מזוז ימשיך במסירת השיעור השבועי

לאחר שהודיע כי יפסיק למסור את השיעור השבועי, ל"כיכר השבת" נודע כי הגר"מ מזוז החליט להמשיך במסירת השיעור, זאת לאור מספר פניות שקיבל משורת רבנים (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"מ מזוז (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)

ראש ישיבת 'כסא רחמים' ומנהיג מפלגת 'יחד' הגאון רבי מאיר מזוז ימשיך למסור את השיעור השבועי הנמסר מידי מוצאי שבת בבני ברק ומועבר בשידור חי ברדיו 'קול ברמה' ובמספר בתי כנסת ברחבי הארץ, כך נודע ל"כיכר השבת".

במוצאי השבת האחרונה הופתעו חסידיו של הגר"מ מזוז כשרבם הודיע בפתח השיעור השבועי כי מדובר בשיעור האחרון אותו ימסור במוצאי שבת, אחת הסיבות המרכזיות: מכתבים רבים שנשלחים ומטרידים את מנוחתו.

מאז ההודעה פעלו תלמידיו לנסות ולשכנעו לחזור בו מהחלטתו, תוך שהם מצהירים בכלי התקשורת כי השיעור ימשיך כרגיל.

בין היתר הם פנו לחבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי שמעון בעדני, הנמצא בקשר אישי עם הרב מזוז בכדי שיפנה ויבקש מהרב שימשיך למסור את השיעור.

ל"כיכר השבת" נודע כי הגר"ש בעדני פנה לראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר בבקשה שזה יגיע לעיר בני ברק והם ילכו יחד למעונו של הרב מזוז לבקש שימשיך למסור את השיעור. יצוין כי גם רבנים נוספים פנו ללשכת הרב עמאר בכדי שיסייע בנושא.

בסופו של דבר הגר"ש עמאר הסתפק במכתב ששיגר יחד עם אחד מתלמידיו לגר"מ מזוז.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי הגאון רבי ציון בואורן, מבכירי הדיינים הספרדים, שיגר גם הוא מכתב לגר"מ מזוז בו פנה אליו בבקשה שימשיך במסירת השיעור השבועי.

לבסוף השתכנע הגר"מ מזוז והודיע לתלמידיו כי ימשיך במסירת השיעור השבועי מידי מוצאי שבת. יצוין כי בשבוע הקרוב ישיבת 'כסא רחמים' מארגנת דינר, כך שהשיעור ימשיך רק בשבת פרשת שמות.

הרב מאיר מזוז והרב שמעון בעדני

כזכור, כפי שפורסם לראשונה ב"כיכר השבת", בפתח שיעורו השבועי האחרון אמר הגר"מ מזוז: "רבותי, זה השיעור האחרון שאני נותן. אין לי כוחות. גם כאבי ראש, גם כאבים אחרים. כל שיעור עולה לי במסירות נפש, לא קל.

לדבריו: "אנשים חושבים שאני עושה שיעור בכדי להתפאר. חלקם שולחים לי שאלות.: 'למה אתה מזכיר את 'ביאליק', למה אתה מזכיר כל מיני שירים? למה אתה מביא שאלות של אמונה?', כאילו אסור להביא שאלות של אמונה. יש תשובות שלא טובות? תגידו לי. סתם,לחפש עלילות. אני לא מחפש כבוד".

הגר"מ מזוז מספר כי התחיל את השיעור השבועי בשל כך שבקרבת הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף סרבו לאפשר לרדיו 'קול ברמה' לשדר את השיעור: "אני התחלתי את השיעור הזה מפני שאחרים לא הסכימו לתת ל'קול ברמה'. כאילו 'קול ברמה' יש לו עוון גדול מאוד. שיגידו מה שרוצים, אבל לא אלמן ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר