בחשד להסתה

המשטרה ממליצה: כתב אישום נגד ראאד סלאח

המשטרה הודיעה כי נמצאה תשתית ראייתית כדי להעמיד לדין את השייח ראאד סלאח, בעבירות של הסתה ותמיכה בפעילות בהתאחדות בלתי מותרת. בימים אלו מרצה סלאח מאסר (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ראאד סלאח (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

נמצאה תשתית ראייתית כדי להעמיד לדין את ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, השייח ראאד סלאח, בעבירות של הסתה ותמיכה בפעילות בהתאחדות בלתי מותרת, כך הודיעה היום (חמישי) המשטרה.

בהודעת המשטרה נמסר כי יחידה ארצית של משטרת ישראל סיימה בשבוע האחרון חקירת חשד לביצוע עבירות הסתה לאלימות ולטרור ותמיכה, חברות או פעילות בהתאחדות בלתי מותרת על ידי השייח ראאד סלאח, בכיר בתנועה האיסלאמית, אשר הוכרזה כהתאחדות בלתי חוקית.

החקירה החלה בעקבות פרסומים בכלי תקשורת, אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות במספר הזדמנויות, כולן לאחר הוצאת התנועה מחוץ לחוק, של שורת התבטאויות של השייח סלאח בנוגע לקיומה של התנועה ותפקידו בה, זאת על אף הכרזתה כבלתי חוקית וכן בנוגע למגוון סוגיות המצויות בליבת תפיסת העולם של התנועה.

החקירה עסקה בחלק מההתבטאויות, אשר בעניינן ניתן אישור פרקליטות המדינה כנדרש, לאחר שנמצא בבחינת מכלול החומרים כי הן מגלמות חשד להסתה ולתמיכה בארגון.

במסגרת החקירה נחקר השייח סלאח באזהרה ובוצעו פעולות חקירה נוספות והתבססה תשתית ראייתית לכאורה לביצוע העבירות המיוחסות לשייח סלאח.

עם סיום החקירה העבירה משטרת ישראל לפרקליטות מחוז חיפה (פלילי) אשר ליוותה את החקירה, את כלל הממצאים, תשתית הראיות לכאורה והחומרים שנאספו, לעיון והחלטה.

יצוין כי סלאח אמור להשתחרר מהכלא בחודש הבא, לאחר שיסיים לרצות את עונשו - תשעה חודשי מאסר בגין הרשעתו בהסתה לאלימות וגזענות בדרשה שנשא במזרח ירושלים בשנת 2007.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר