סערת הבליינים בשוק מחנה יהודה

הגר"ב שמואלי: "פרוצים ופרוצות וערבים; לעצור המגיפה"

המקובל רבי בניהו שמואלי, פנה לח"כים ועסקנים החרדים, שיפעלו בעקבות המתרחש בשוק מחנה יהודה בירושלים • "כל הרואה את מה שנעשה כאן נקרע ליבו ויבכה בכיות גדולות" • המכתב (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

המקובל רבי בניהו שמואלי, ראש ישיבת המקובלים 'נהר שלום' הממוקמת בסמוך לשוק 'מחנה יהודה' בירושלים יוצא במתקפה חריפה נגד תופעת הבילויים בלילות בשוק מחנה יהודה בבירה.

במכתב שנשלח לחברי הכנסת והעסקנים, ומתפרסם לראשונה ב"כיכר השבת", כותב הגר"ב שמואלי: "צעקת בני ישראל באה אלי. הננו זועקים לעזרה על מה שקורה בזמן האחרון בשוק 'מחנה יהודה' בפרט בלילות ועוד יותר בליל שישי".

לדברי הרב: "באים לשוק נערים ונערות מכל רחבי הארץ במטרה לשתות אלכוהול בכל מיני ברים למיניהם וכו', ושותים ומשתכרים ומשחקים בהם כל מיני פרוצים ופרוצות וערבים. כל הרואה את מה שנעשה כאן נקרע ליבו לי"ב קרעים ויבכה בכיות גדולות".

"בבקשה מכם", פונה המקובל ומוסיף, "תבואו לראות מה עושים לחיילות ולחיילים, איזה לעג וקלס, וההורים בוכים ומבכים, ממש רחמנות על הנשמות היקרות מאחינו בית ישראל.

"דעו לכם: עתה באו אנשי דלא מעלי והופכים את החנויות לפאבים וכל מיני ברים ובשר צלי על האש ומושכים הלבבות שיבואו בלילות, והם בעצמם עושים הכסף ואחינו בני ישראל מידרדרים".

לדבריו: "היום יש תזמורת ופיתויים ובאים מכל רחבי הארץ בתלבושת של פריצות. מלבד הרחמים על בני ובנות ישראל שהגויים שולטים בהם ועושים בהם מעשים אשר לא יעשו הנה גם אלו שרוצים לשמור על עצמם ולילך בדרכי התורה - קשה להם".

הרב פונה לחברי הכנסת והעסקנים: "לכן אבקש ממכם הרבנים החשובים, לעצור המגיפה הזאת, כי דבר זה יכול להביא הרס וחורבן וחס וחלילה גזירות קשות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר