טייסת אלעד

נחנכה טייסת הכיבוי החדשה של המשטרה

'טייסת אלעד' - טייסת הכיבוי החדשה של משטרת ישראל, נחנכה היום בטקס חגיגי שהתקיים במנחת מגידו. הטייסת מצטרפת היום רשמית למערך האווירי של המשטרה (משטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)

הבוקר (חמישי) נערך טקס רשמי, לציון פתיחת טייסת הכיבוי של משטרת ישראל - "טייסת אלעד", הקרויה על שמו של מתנדב כב"ה - אלעד ריבן ז"ל, לוחם אש שניספה באסון הכרמל בשנת 2010.

הטקס נערך במנחת מגידו במעמד השר לבטחון פנים, מפכ"ל המשטרה ור' אג"ם, ובהשתתפות חברי הספ"כ הארצי של המשטרה, מ"מ נציב הכבאות, משפחות שכולות, טייסי המשטרה, טייסי הכיבוי, נציגי חיל האוויר, נציגי משהב"ט, נציגי אלביט וכים-ניר ומוזמנים נוספים.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר: "מעמד זה – הוא עדות לשינוי בכיוון הנדרש. יש לנו כאן טייסת ראשונה מסוגה, החוברת ליחידה האווירות של המשטרה ומעמידה במקום אחר את יכולותיה של המשטרה, של מערך הכיבוי, של המשרד לביטחון פנים – בהתמודדות עם איום השריפות".

מפכ״ל המשטרה רנ״צ רוני אלשיך אמר: "במבצע "באש ובמים", טייסת הכיבוי שנקלטה זה עתה במשטרת ישראל, עמדה באתגר גדול ומורכב. נדרשנו להפעיל את מטוסי הכיבוי ואת כלי הטייס המשטרתיים במאמץ מתמשך ואינטנסיבי, תוך ניהול סד"כ אווירי בינלאומי וניהול השליטה האווירית".

״טבילת האש" של הטייסת, תרתי משמע, בגל השריפות האחרון הייתה משמעותית ועמוקה, ובלטה בה הפקת הלקחים מאסון הכרמל בכל הרמות והמוכנות לכל תרחיש, למען בטחון הציבור".

ר' אג"ם,ניצב אלון לבבי: "משימת הכיבוי האווירי הוטלה על משטרת ישראל בראשון בנובמבר. שלושה שבועות אחר כך כבר חוותה הטייסת את מבחן האש הראשון שלה. מבחן בו עמדה בכבוד.

לא תמה עוד הדרך. היחידה האווירית תקלוט בקרוב 6 מסוקים חדשים ותשלים את הקמתו של מערך רחפנים גדול. נמשיך לשכלל את יכולות הכיבוי. נדרשים לנו לשם כך מטוסים גדולים יותר - וגם יעד זה יושג - למען ביטחונם ושלומם של אזרחי המדינה.

במהלך הטקס, הוסר הלוט מזנב מטוסי הכיבוי ונחשף לראשונה סמל המערך האווירי החדש. בהמשך נערך מטס אווירי של שלושה ממטוסי הטייסת (מדגם אייר-טרקטור), שהנם בעלי יכולת נשיאה של 3000 ליטר חומרי כיבוי ותמרון מדויק לביצוע הטלות מעל מוקדי אש גדולים.

במהלך התקופה האחרונה, נערכו במשטרה להעברת האחריות על טייסת הכיבוי מחיל האוויר למערך האווירי של משטרת ישראל. במסגרת עבודת המטה המורכבת, התבצעה חפיפה מקצועית שהתקיימה במהלך השנה האחרונה. בנוסף הוקם משל"ט ייעודי במערך האווירי, לצורך תמיכה ותכלול משימת הכיבוי.

עוד בטרם הטקס הרשמי, זכה המערך במתכונתו הנוכחית לטבילת אש ראשונה ומשמעותית במהלך מבצע "באש ובמים״ (בעקבות גל אירועי השריפות שפקד את מדינת ישראל אשתקד).

הטייסת פעלה מהאוויר במהלך 7 ימי לחימה במוקדי האש השונים. הפעילות כללה 700 גיחות וכ-600 שעות טיסה של מטוסי הכיבוי לצד מסוקי המערך האווירי ומסוקי הסיוע אווירי שהגיעו לתגבר מ-11 מדינות שונות. פעילותה הנחושה והמקצועית של הטייסת, היוותה גורם מכריע ומשמעותי בהשתלטות על מוקדי השריפות השונים ובמאמץ למניעת סיכון חיי אדם יחד עם יתר גופי החירום וההצלה.

טייסת אלעד, צפוייה להרחיב את יכולות המשטרה במרחב האווירי, זאת לצד התעצמות המערך כולו ע״י קליטת המסוקים החדישים והקמת מערך כלי הטייס הבלתי מאוישים (רחפנים).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר