העפילה לגמר

החברה שאולי תשגר חללית ישראלית לירח

אל גמר תחרות Google Lunar XPRIZE, שנועדה לקבוע מי תהיה החברה שתשגר חללית ראשונה לירח, העפילה אמש חברת SpaceIL הישראלית, עם עוד ארבע חברות (מענין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חללית פרטית על הירח. הדמייה (צילום: מתוך ynet)
מארגני התחרות הבינלאומית של גוגל להנחתת חללית על הירח הכריזו אמש (שלישי) על עלייתה לגמר של עמותת spaceIL, שמשתתפת בתחרות זו על תקן הנציגה הישראלית. בכך ישראל נהיתה קרובה מתמיד להצטרפות לחוג היוקרתי של שלוש מעצמות העל, שהצליחו עד היום להגיע לירח: ארה"ב, רוסיה וסין. לדברי הזוכה, השיגור מתוכנן כעת לסוף השנה.
התחרות היא, למעשה, מרוץ בינלאומי מודרני בין קבוצות פרטיות להנחתת חללית בלתי מאוישת על הירח. לגמר עלתה גם החברה הבינלאומית Synergy Moon וחברות מיפן, ארצות הברית והודו. החברה שתזכה בהמשך במקום הראשון בתחרות, תזכה גם ב-20 מיליון דולר, כשהזוכה במקום השני ישלשל לכיסו 5 מיליון דולר.
מייסד עמותת spaceIL, כפיר דמרי, הסביר: "זו תחרות בינלאומית, תחרות שבעצם גוגל תורמת את הפרס - להנחית חללית לא מאוישת על הירח. זו הפעם הראשונה שזו תהיה חללית לא ממשלתית של גוף פרטי".
על ההעפלה לשלב המתקדם, אמר דמרי בראיון ל-ynet: "שלב הגמר הוא אבן דרך, אבל בסופו של דבר המטרה היא להנחית חללית על הירח, לזוז 500 מטר ולשדר תמונות וידאו. כשהתחלנו את התחרות היו 33 קבוצות, זה ירד ל-16. מארגני התחרות הכריזו כי מי שלא קונה שיגור לחלל עד סוף 2016 - יוצא מהתחרות. אנחנו היינו הראשונים שקנינו שיגור".
"חיכינו לרגע הזה זמן רב", הוסיף ערן פריבמן מנכ"ל העמותה. "ההכרזה על העלייה לגמר של Google Lunar XPRIZE אישרה לנו באופן רשמי את מה שכבר ידענו - שישראל נמצאת בחזית הטכנולוגיה העולמית. עלייתנו לגמר ממצבת אותנו בעמדת מובילות בתחרות. העבודה הקשה שלנו בשש השנים האחרונות נושאת פרי ואנו מצפים בכליון עיניים ליום ההיסטורי של השיגור וליום שבו תנחת חללית ישראלית ראשונה על הירח".
לתחרות Google Lunar XPRIZE, שנפתחה בשנת 2007, נרשמו תחילה 33 קבוצות מרחבי העולם נרשמו במקור. בתוך שנים ספורות נשרו רוב המתחרות, כשהבינו שמדובר במשימה מורכבת ומאתגרת וכך נותרו 16 קבוצות בלבד במירוץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר