תוכנית חדשה

התשלום באוטובוס וברכבת - יתבצע באמצעות הוראת קבע מיוחדת

הרשות לתחבורה ציבורית עמלה כבר זמן רב על תוכנית מהפכנית שכעת מתפרסמים עיקר תכניה, שעתידים לשנות את אופן התנהלות הנוסע הישראלי. כל הפרטים (תחבורה ציבורית)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

מתוכנית חדשה של הרשות לתחבורה ציבורית עולה, כי בקרוב הנוסעים באוטובוסים וברכבות יוכלו לשלם על הנסיעות באמצעות הוראת קבע. המהלך נועד כדי לקדם את פיתוח התחבורה הציבורית בישראל.

על פי התכנון שבוחנים ברשות, כל נוסע יוכל לאשר הרשאה חד-פעמית, ובסוף החודש ייגבה מכרטיס האשראי או מחשבון הבנק שלו סכום כספי על בסיס הנסיעות שצרך. במסגרת חשבון התחבורה הציבורית, יתאפשר לשלם בהוראת קבע על המנויים השונים, כמו מנוי חודשי או מנוי סטודנט. ההנחות המקובלות כיום על המנויים השונים יישמרו בשירות החדש.

הסליקה תתבצע דרך בנק הדואר או דרך אחד הבנקים האחרים. לפי הפרסום ב-TheMarker, כדי לפתוח חשבון בפעם הראשונה, הנוסע יצטרך כנראה להגיע לאחד הסניפים, ולאחר מכן יוכל לחדש את המנוי באופן מקוון. לכל נוסע ייפתח עמוד אישי מאובטח באינטרנט, שבו יוכל לנהל את התשלומים ולצפות בהיסטוריית הנסיעות שלו, בפילוחים של זמנים, יעדים, מפעילי תחבורה ציבורית, קווים ועוד.

קהל היעד של השירות החדש יהיה נוסעים קבועים בתחבורה הציבורית, שיוכלו לחסוך את הטעינות של כרטיס הרב-קו במכונות התיקוף ואצל נהגי האוטובוסים. השירות עשוי להתאים גם להורים לילדים שנוסעים בתחבורה הציבורית, שכיום צריכים לצייד את הילדים בכסף מזומן לטעינת הרב-קו.

תקציב היוזמה המקורית נכלל בתוך תוכנית העבודה של הרשות לחציון הראשון של 2017, במסגרת פיתוח המסלקה בתחבורה הציבורית והרחבת פעולות כרטיס הרב-קו, אך ישנם עוד פרטים הקשורים אליה שעוד לא סוכמו סופית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר