קשיים כלכליים בבית שמואל

ישיבה במשבר: אין שכר לר"מים; בוגרים יוזמים גביית חובות

לאחר שנים בהן נידב הרב יצחק ארנפלד כספים לישיבות נצרכות, חלקן לא השיבו את החובות וישיבתו "בית שמואל" נקלעה לקשיים. ר"מים לא מקבלים שכר והבוגרים יוזמים גביית חובות עצמאית (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב ארנפלד. ארכיון (באדיבות המצלם)

קשיים כלכליים בישיבת "בית שמואל" בשכונת מטרסדרוף בירושלים: ל"כיכר השבת" נודע כי בחודשים האחרונים צוות ישיבת "בית שמואל" - הר"מים והמשגיחים, לא מקבלים את משכורתם בשל קשיים כלכליים שעוברים על המוסד ולא נראה להם פתרון באופק. יצויין, כי ראש הישיבה הגאון רבי יצחק ארנפלד ידוע במשך עשרות שנים כמי שמקפיד על תשלום משכורות במועדן, אולם המשבר הנוכחי לא מאפשר ניהול תקין של המוסדות.

כחלק מהקיצוצים הנערכים במוסד בשל הקשיים הכלכליים, הישיבה הודיעה למנהלי ישיבה בירושלים שהייתה עד כה תחת חסותה הכלכלית כי אין באפשרותה לממן עוד את החזקת הישיבה.

גורמים המעורים בנושא טענו בשיחה עם "כיכר השבת" כי הסיבה לקשיים הכלכליים לא קשורה להתנהלות לא נכונה של הנהלת הישיבה, אלא, לטענתם, בשל העובדה שראש הישיבה הגר"י ארנפלד "נפל קורבן להתנהלות לא ראויה של מנהלי מוסדות וישיבות".

במשך שנים סייע הרב ארנפלד לראשי ישיבות בהנהלת ישיבתם, כאשר ראשי ישיבות ומנהלים שנקלעו לקשיים כלכליים זכו ממנו לסיוע מיוחד בהכוונה, בעצה ואף בממון. הם גם פיזר הלוואות גדולות, תוך שהוא סומך על ראשי המוסדות שיחזירו את הסכומים בעת שישיבתו תהיה זקוקה להם. אלא שעשרות בעלי חובות של הרב ארנפלד, בהם גם ישיבות, נמנעים מלהחזיר לו את הכסף.

ל"כיכר השבת" נודע כי בוגרים בישיבתו של הרב ארנפלד מנסים בתקופה האחרונה להתארגן בכדי לסייע לישיבה לחלץ את החובות, אולם נועצים בגדולי ישראל כיצד לעשות זאת ברגישות מבלי לגרום לקריסת מוסדות אחרים.

אברך הלומד בישיבה אמר ל"כיכר השבת" כי "ישיבת בית שמואל נמצאת בעלייה רוחנית ובמהפך גדול בשנים האחרונות. השטייגען בישיבה לא נפגע, והעלייה הרוחנית ממשיכה". לדבריו: "המשגיח הגאון ר' נחום בויאר הגיע והעלה את רמת הישיבה והשטייגען בימים אלו פורח לצד צוות ר"מים ומשגיחים שממשיכים לעשות את עבודת הקודש".

יצויין, כי בעבר מימנו בישיבה גם חלק מישיבת "מאור אליהו" בטלז סטון וישיבת נוביק בירושלים, אולם בשל הקשיים הדבר נפסק. גורם בישיבה מבהיר כי "למרות המצב עושים בבית שמואל הכל על מנת שהכל יתנהל כרגיל ואווירת הלימוד אינה נפגעת כהוא זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר