הישראלי העצור

משפטו של בן חסין נדחה כדי להעביר כופר

לאחר שנאסף עבור בן חסין דמי הכופר שנדרשו כדי לשחררו ממאסר במדינה המוסלמית בה נעצר באשמת רצח, נדחה משפטו בשבועיים ככל הנראה כדי לאפשר העברת הכסף (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בן חסין (צילום: מתוך ynet)

משפטו של בן חסין, הצעיר הישראלי שנלחם בחו"ל נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ונעצר באשמת רצח במדינה מוסלמית שאין לישראל יחסים עמה, נדחה בשבועיים.

הדחייה ככל הנראה תאפשר לאביו של חסין להעביר למשפחת הנרצח את הכופר הנדרש לשחרורו, על סך 120 אלף דולרים שנאסף אתמול (רביעי) תוך יממה בלבד על ידי ארגון זק"א.

כזכור, השבוע הותר לפרסום חלק מפרטי הפרשה החשאית שהשר איוב קרא (ליכוד) חשף לפני כשבועיים ונאסרה תחילה לפרסום בידי הצנזורה הצבאית. צעיר ישראלי בן 22, בן חסין מתל אביב, שיצא לחו"ל על דעת עצמו כדי להילחם בדאע"ש הסתבך דווקא בשובו בעקבות תקרית בה הוא רצח נהג שגילה את זהותו הישראלית, מחשש לחייו, הוא נעצר לפני כחצי שנה במדינה שאין לישראל יחסים עמה בה מתגוררים גם סבו וסבתו.

התקרית אירעה בעת שחסין היה בדרכו לחופש מהקרבות בהם נטל חלק, נגד דאע"ש. בשלב מסוים גילה נהג הרכב בו הוא נסע כי לצידו יושב ישראלי וניסה להרוג אותו. בן חסין, שהיה חמוש, ירה בו למוות מתוך הגנה עצמית.

תחילה הוא הועמד לדין באותה מדינה באשמת רצח ועמד בסכנה ממשית של הוצאה להורג, אך בימים אלה הגיע הישראלי להסכם פשרה עם משפחת הנרצח, שבעקבותיו הוא צפוי להשתחרר בקרוב. כאמור אביו של בן גייס בימים אלה את סכום הפיצויים העומד על 120 אלף דולר באמצעות קמפיין גיוס שהוביל ארגון זק"א.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר