העתירה נדחתה

בית המשפט קבע: הילדים לא יחוייבו לפגוש את האב שיצא בשאלה

ילדי המשפחה החרדית ממנצ'סטר לא יחוייבו לפגוש את האב שיצא בשאלה, עזב את היהדות וביצע שינוי משמעותי בזהותו. כך קבע בית המשפט בעקבות עתירה שהגיש האב (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

פסק דין מעניין שניתן ביום שני האחרון על ידי בית המשפט במנצ'סטר שבאנגליה, קובע כי לא ניתן לחייב ילדים חרדים, בנים לאב שיצא בשאלה, עזב את הדת וביצע שינוי משמעותי בחייו להיפגש עימו.

האיש, אב לחמישה ילדים שעזב את הקהילה החרדית בשנת 2015, הגיש בקשה לבית המשפט לכפות על אשתו לתת לילדיו להיפגש עימו.

האם, שדווקא לא עשתה שימוש בנימוק דתי, טענה כי מבחינה חברתית באם הילדים יהיו בקשר עם אביהם שעשה מעשה חריג בחייו, יהפכו להיות מנודים בתלמוד תורה ובבית הספר וחינוכם ייפגע.

לפני קבלת ההחלטה, נפגש השופט פיטר ג'קסון עם הילד בן ה-12 וכן עם עסקנים בקהילה כמו גם עם בכירים בשירות הפסיכולוגי שהבהירו כי מדובר בנזק חסר תקדים עבור הילדים.

האב, ששינה את זהותו, ביקש להסביר לילדים שיבינו את דרך חייו החדשה בה בחר, אולם האם השיבה כאמור כי הדבר יגרום לנידויים של ילדיה מהקהילה.

העותר סיפר לבית המשפט כי האם והעסקנים סיפרו לילדים שאביהם נפטר או מאושפז בבית חולים פסיכאטרי, אולם האם הכחישה זאת וציינה כי סיפרה להם שהאבא עקר להתגורר בלונדון.

השופט קבע כי התרשם שאכן הנזק החברתי לילדים גדול מהתועלת שעשוי להביא קשר שכזה, ועל כן הוא פוטר את הילדים מליהפגש עם אביהם. "התרשמתי שאכן מדובר בנזק משמעותי עבור חיי הקהילה שלהם, ועל כן אין סיבה לחייב זאת".

יחד עם זאת, המליץ השופט שהילדים יקיימו עם אביהם קשר של גלויות ומכתבים על מנת לתת לאב תחושה טובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר