"עסקה מטומטמת"

טראמפ טרק את הטלפון למנהיג אוסטרליה

הנשיא האמריקני זעם על העסקה עליה הסכים אובמה לפיה 1250 מהגרים מוסלמים ייקלטו בארה"ב, סירב להמשיך בשיחה עם ראש ממשלת אוסטרליה וניתק את הטלפון (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ בשיחה רגועה (צילום: הבית הלבן)

הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, ממשיך בקו הנוקשה שלו כלפי ההגירה לארה"ב כשהוא ממשיך להראות כי הגיע לפעול ולא רק כדי לדבר.

הלילה (חמישי) הוא תקף בחריפות את העסקה שנחתמה בין ממשל אובמה לממשלת אוסטרליה לקליטת אלפי פליטים בארצות הברית. טראמפ צייץ בטוויטר: "הייתם מאמינים לזה? ממשל אובמה הסכים לקחת מאלפי מהגרים לא חוקיים מאוסטרליה. למה? אני אלמד את העסקה המטומטמת הזאת".

ב"וושינגטון פוסט" נטען כי השיחה שקיים טראמפ עם ראש ממשלת אוסטרליה, מלקולם טרנובל, הייתה עוינת וטעונה והסתיימה אחרי 25 דקות, למרות שהייתה אמורה להיות באורך של שעה.

הציוץ הנזעם של טראמפ

על פי הדיווח, טראמפ רתח כשטרנבול ביקש שארצות הברית תכבד את הבטחתה לקלוט 1,250 פליטים ממרכזי המעצר האוסטרלים. "זו העסקה הכי גרועה שנעשתה אי פעם", אמר טראמפ והוסיף כי העסקה הזאת "תהרוג אותו" מבחינה פוליטית והאשים את אוסטרליה בכך שהם מבקשים לייצא את "מחבלי בוסטון הבאים".

בשלב מסוים במהלך השיחה סיפר טראמפ לטרנבול כי הוא שוחח באותו היום עם ארבעה מנהיגים עולמיים, כולל עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, וכי "זו הייתה השיחה הגרועה ביותר, במידה רבה".

דובר הבית הלבן סירב להגיב לטענות על השיחה שנותקה אך פקיד בכיר בממשל טראמפ הודה בפני התקשורת כי השיחה עם טרנובל הייתה עוינת וטעונה, אך הדגיש כי רוב השיחות של טראמפ עם מנהיגים זרים, כולל יפן גרמניה צרפת ורוסיה, היו יעילות ונעימות.

ראש ממשלת אוסטרליה, מלקולם טרנובל, סירב אף הוא להגיב לפרסומים. במסיבת עיתונאים שערך הוא אמר כי "הקשר בין אוסטרליה לארצות הברית הוא טוב מאוד".

הוויכוח נסוב סביב 2,500 פליטים שביקשו מקלט באוסטרליה והופנו למתקני כליאה מול חופי המדינה בפפואה גינאה החדשה. תנאי המחיה המחפירים במקום דרשו את התערבות האו"ם וארה"ב התחייבה לקלוט מחצית ממבקשי המקלט, אם יעברו את הבידוק הביטחוני האמריקני.

רבים מהפליטים שנמצאים במתקני הכליאה מגיעים מאיראן, עיראק, סודן וסומליה – מדינות שנמצאות תחת איסור הכניסה החדש שהטיל הנשיא טראמפ. יחד עם זאת, בצו הוכנס סעיף המאפשר "לכבד הסכמים בינלאומיים קודמים", כדי לאפשר את קיום העסקה במידת הצורך.

"אני לא רוצה את האנשים האלה", אמר טראמפ לראש הממשלה האוסטרלי. על פי גורמים אמריקניים טראמפ אמר לטרנבול כי "בכוונתו" לקיים את ההסכם, בצורה שמשאירה לו מרחב תמרון לסגת מהעסקה בעתיד.

טרנבול אמר לטראמפ כי בכדי לעמוד בהסכם ארה"ב לא צריכה לקבל את כל ההסכם, אלא רק לאפשר לכל אחד מהם לעבור את הליכי הסינון הרגילים. על פי הגורמים טראמפ הצהיר שהוא יסווג את אותם הפליטים כ"קיצונים" מה שימנע בכל מקרה את כניסתם לארה"ב.

על פי ה'וושינגטון פוסט' בשלב מסוים, טרנבול הציע ששני המנהיגים ימשיכו הלאה מהמבוי הסתום שאליו הגיעו בנושא הפליטים ורצה לדון בסכסוך הסורי ובנושאי חוץ דחופים נוספים, אבל טראמפ כמו טראמפ התנגד וסיים את השיחה כשהוא זועם.

הלילה האשים הנשיא האמריקני דונלד טראמפ את איראן בהשתלטות על חלקים נרחבים בעיראק. טראמפ צייץ בטוויטר: "איראן משתלטת יותר ויותר על עיראק, גם אחרי שארצות הברית בזבזה שם שלושה טריליון דולרים. זה ברור מזמן!".

מוקדם יותר הוא הזהיר את איראן בעקבות הניסוי בטיל בליסטי שעשתה ואמר "אנו מזהירים את איראן בצורה רשמית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר