רעולי הטליתות

הרב משה קרמר הותקף ברחוב, הרב ברלנד גינה בחריפות

המשפיע הרב קרמר הותקף ברחובה של ירושלים במהלך השבת לעיני רעייתו כשהשטריימל שלו הוסר מראשו ונבעט. מאוחר יותר נהרס המזגן בביתו על ידי "רעולי טליתות" שתלשו את המזגן (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מצלמות אבטחה)

אמש התפרסם ברשת סרטון בו נראה תיעוד ממצלמות האבטחה כיצד מכה בחור ישיבה את הגה״צ רבי משה קרמר מחשובי הרבנים והמשפיעים בחסידות ברסלב.

בסרטון נראה הבחור כשהוא מעיף את השטריימל מעל ראשו של המשפיע החסידי לעיני אשתו ההמומה ובועט בו למרחק.

כאן לא הסתיימה סאת הייסורים של הרב, כשעה לאחר מכן הגיעו כמה חסידי ברסלב עטופים בטליתות איתן הסתירו את פניהם ותלשו את המזגן שהותקן בביתו של הרב קרמר.

יצוין כי הרקע למעשים היא חתימתו של המשפיע הרב קרמר על כרוז שפורסם בחודש תמוז האחרון בו נכתב כי ״אחרי שהוברר שהאיש המכונה הרב אליעזר ברלנד ראש ומנהיג קהילת שובו בנים תועה ומתעה בעיקרי ויסודי הדת וההלכה ובפרט בענייני קדושה בדיבור ובמעשה ומהווה תקלה וסכנה נוראה וחמורה, הננו לגלות דעתינו שאין לנו שום חלק ונחלה לאדם זה ולכל קהל מאמיניו ושומר נפדו ירחק ממנו ומסביבתו״.

מאז פרסום הכרוז נוצר קרע קשה בחסידות ברסלב על רקע היחס הנכון לרב ברלנד השוהה בכלא כששיא האירועים הגיעו לידי ביטוי במהומות מחוץ לבית המדרש ברסלב ׳השול׳ בשכונת מאה שערים בירושלים.

הרב ברלנד עצמו פרסם הקלטה מהכלא בה הוא נשמע אומר כי הינו מגנה בחריפות את הפגיעה ברב קרמר. ״מזועזע עד עמקי נשמתי, לא יכולתי לישון בלילה אחרי ששמעתי את השמועות הנוראות האלה שביזו את הרב הצדיק והקדוש הרב משה קרמר".

הרב ברלנד מצהיר על גאונותו הרבה ולמדנותו המופלגת של הרב קרמר ומצהיר כי אין מחילה לא בעולם הזה ולא בעולם הבא לכל מי שביזו ופגעו בו ועליהם לחלוץ נעליהם ולבקש ממנו מחילה.

מכתב מחאה נוסף נכתב על ידי רבני 'שובו בנים' ורבנים נוספים שמחו אף נחרצות הם על הפגיעה בכבודו של הרב קרמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר