קדושת הכותל | מתקפה חריפה

הגר"ד יוסף: "ניאבק בגופינו; שבג"ץ יחשוב שאנחנו ערבים"

חבר המועצת, הגאון רבי דוד יוסף, יוצא להתקפה נגד הניסיונות להגיע להבנות עם הרפורמים בסוגיית הכותל המערבי, קורא לשופטי בג"ץ - "תחשבו שאנחנו ערבים", ומבהיר: "נאבק בגופינו" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: בן ציון שריף; תמונה: יעקב כהן )

חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, יוצא במתקפה חריפה נגד הניסיונות להגיע שוב להבנות עם הרפורמים על הכותל המערבי ונגד ההתערבות של שופטי בג"ץ שדנים בימים אלו בעתירה העוסקת באי יישום מתווה הכותל שאושר לפני כשנה בממשלה.

בהלך שיעורו השבועי המשותף עם נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, אמר הגר"ד יוסף: "כמה כואב היום, אני אומר את זה בוודאי על דעתו של מרן שליט"א, היום אנחנו נאבקים על הכותל.

"שימו לב מה קרה, בשבוע שעבר פינו את הישוב בעמונה. מה הטענה? באו ערבים וטענו שבשנת 'תרת"ח' זה היה שלהם, ובית המשפט העליון פסק: כיוון שפעם זה לא היה שייך ליהודים, זה שייך להם".

הרב יוסף המשיך ותקף: "למה לגבי הכותל המערבי, זה היה שלנו. כל השנים זה היה שלנו. זה לא היה של הרפומים. זה לא היה של נשות הכותל. יש לנו מסורת מדורי דורות, הכותל תמיד היה בית כנסת. כל השנים זה היה בית כנסת שלנו".

חבר המועצת פנה לשופטי בג"ץ: "למה לא תגידו שאנחנו היינו קודם? תחשבו שאנחנו ערבים. בית המשפט העליון, שיתייחסו, כמו שהם טוענים שהערבים היו קודם, הכותל הוא שלנו".

הגר"ד יוסף הצהיר והעביר מסר ברור: "הכותל זה לא עמונה. פה הם לא יצליחו בעזרת השם. לא יעזור לאף אחד. שום פשרה, שום דבר. הכותל המערבי - אנחנו נאבק על זה בגופינו ונשמור על קדושת הכותל".

"מדברים על זה שלהיכנע לרפורמים, כולם מפחדים מבג"ץ", המשיך הגר"ד יוסף ודחה את הטענה שיש להגיע לפשרה לפני הכרעת בג"ץ. "לא יעזור כלום. הכותל יישאר שלנו. אנחנו רוצים שארץ ישראל תישאר שלנו, לא נוכל לשמור על ארץ ישראל אם אנחנו לא נשמור על הכותל".

צפו בדבריו המלאים של הגר"ד יוסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר