האזינו לראיון

השר גלנט מודה: יש ראשי ערים שחוששים מהחרדים

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט טוען כי בעוד 25 שנה מדינת ישראל תזדקק למיליון יחידות דיור, מתוכם 18% למגזר החרדי ומודה כי יש ראשי ערים שחוששים מכניסת חרדים (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר / FLASh90)

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט מתייחס הבוקר (שלישי) למשבר הדיור ואמר כי בשנת 2016 שווקו 40 אלף יחידות דיור. לדבריו, בעוד 25 שנה מדינת ישראל תזדקק למיליון יחידות דיור, מתוכם 18% למגזר החרדי. גלנט אומר כי אכן יש ראשי ערים שחוששים מכניסת אוכלוסיה חרדית. לסיום הוא מצהיר: אתמודד בבחירות במסגרת מפלגת 'כולנו'.

את הדברים אמר השר גלנט בראיון למרדכי לביא בתוכנית 'מהדורת הבוקר 'ברדיו 'קול חי'.

גלנט פותח את הראיון ומתייחס למספר הדירות ששווקו בתקופתו: "אנחנו לא בונים דירות, אנחנו משווקים קרקעות לקבלנים. אנחנו בשנת 2016 נגיע לסדר גודל של כמעט 40 אלף דירות שנבנו, בשיפור גדול משנת 2015, אנחנו נמשיך את זה. ב-25 השנים הקרובות נזדקק למיליון וחצי דירות. 18% מהם למגזר החרדי".

לדבריו: "הגענו למצב שכמות ההיתרים שאנחנו ניתן בשנת 2017 יגדלו פי 2 ביחס ל 2014. לוקח זמן עד שזה מגיע למימוש. זה חומר הגלם שמזין אחרי זה את המכרזים שמביאים את הקבלנים לבנות".

שר הבינוי הוסיף כי "לבנות דירה של מאה מטרים רבועים, למכור אותה כולל מיסוי ורווח, עולה בסביבות 600 אלף שקל. כל דבר מעבר לזה הולך להוצאות אחרות. אנחנו משתדלים להוריד את העלויות והתמורות שניתנות למדינה על הקרקע למינימום".

במסגרת תפקידך, אתה מרגיש שאכן יש ראשי עיר שלא רוצים שחרדים יגיעו להתגורר בעיר שלהם?

"אני חושב שבערים שבהם יש חשש שכניסה של אוכלוסייה חרדית בהיקף גדול תשנה את צביון העיר, שאורחות החיים שהיו נהוגות ישתנו - יש רתיעה והתנגדות. במקומות יותר גדולים הדבר הזה בטל בשישים ולכן אין בעיה כזאת".

גלנט נשאל שאלה שכמעט כל אזרח שואל - מדוע לא לוקחים הר בסמוך לירושלים ובונים עליו שכונה חדשה ופותרים נתח מרכזי מצוקת הדיור, והשיב: "מדינה עובדת לפי תהליכים מסוימים וחוקים מסוימים. והחוקים האלו מאשרים למי שרוצה להתנגד לתכנון להתנגד לתכנון הזה. אלו האיזונים במדינה דמוקרטית. חומר הגלם שאתו עובדים זה קרקע מתוכננת, לא קרקע. קרקע יש הרבה, קרקע מתוכננת זה דבר שמצוי במחסור".

בסיום הראיון התייחס השר יואב גלנט לדיווחים על ההתקרבות שלו לראש הממשלה בנימין נתניהו ויתכן שבבחירות הבאות יתמודד במסגרת מפלגת הליכוד ואמר: "אני חבר בקואליציה ובממשלה ונמצא גם בכל פורום ביטחוני בעל משמעות. כתוצאה מזה יש באופן טבעי שיתוף פעולה. אני חבר במפלגת 'ולנו', אני עומד מאחורי משה כחלון בכל דבר. זה מקומי וזה הבית הפוליטי שלי".

האזינו לראיון המלא באדיבות ברדיו 'קול חי'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר