חילוקי דעות בקהילה

"יונה רכניץ הוא 'ילד טוב ירושלים', הסתבך בטעות"

על רקע הדיווחים על חקירת ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלזיו, בקהילה החרדית חלוקות הדעות לגבי אנשי העסקים החשודים בפרשה. "הם חוצים את הקו בלי כוונה. אסור לשפוט" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יונה רכניץ. ארכיון (צילום: ברוך עזגאווי)

כלי תקשורת רבים בניו יורק מדווחים כי בקרוב צפוי ראש העיר ביל דה בלזיו להיחקר עדות בפרשת החשד לקבלת תרומות בלתי חוקיות במהלך קמפיין הבחירות שלו. לפני תקופת זמן, תושאל ראש העיר באשר לפרשה המדוברת, אולם החוקרים מבקשים כעת להעמיק את החקירה שעלולה להתפתח לכיוונים נוספים.

ברקע החקירה, עומד החשד לפרשת השוחד בה מעורבים לכאורה גם אנשי העסקים החרדים יונה רכניץ וג'רמי רייכברג, שבעקיפין קשורה גם לפרשת ההונאה והשוחד בקרן ההשקעות שהייתה בהנהלתו של איש העסקים החרדי מריו הוברפלד, פשטה את הרגל והורידה לטמיון הון של למעלה ממליארד דולר.

שני אנשי העסקים החרדים, רייכברג, יהודי חסידי מברוקלין ורכניץ, תושב מנהטן ובנו של יזם הנדלן רוברט רכניץ, חשודים בכך ששיחדו שוטרים והעניקו להם טיסות, חופשות, כניסה למשחקי ספורט, מתנות וטובות הנאה בתמורה למתן אישורים שונים.

כעת נבדק בין היתר אם ההקלות בתחומי הבנייה ניתנו בשל התרומות שהעניקו השניים בסך מאות אלפי דולרים עבור מסע הבחירות של דה בלזיו.

השניים התרברבו, כך על פי הפרסומים, בפני חבריהם על קרבתם הרבה לראש עיריית ניו יורק, וטענו כי יש להם השפעה רבה עליו. מנגד, דה בלזיו הצהיר שאינו מכיר אותם הכרות של ממש, וכי השיב את התרומות שהעניקו לו למסע הבחירות.

בקהילה היהודית חלוקות הדעות אם השניים עשו טעות עצומה וגרמו לחילול השם, או שמדובר באנשי עסקים לגיטימיים שהלכו שלא במתכוון צעד אחד רחוק מידי.

לדברי יועץ התקשורת והלוביסט עזרא פרינדלנדר, רכניץ היה "ילד טוב ירושלים" שבלי כוונה לקח דברים רחוק מדי. לדבריו "לפעמים אנשים מסתבכים בטעות, כאשר הם מתגלגלים שלא בטובתם למשהו. הם פועלים בנושא מסויים ואז חוצים את הקו בלי לשים לב שעשו משהו שאסור. הם לא עושים זאת במזיד אלא נגררים בטעות. חז"ל כבר אמרו אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר