בגלל פיצוץ במגעים

הפגנות 'הפלג' חזרו; ניידת משטרה דהרה לעבר המפגינים

לאחר כישלון המגעים לשחרורו של העריק החרדי ‏אברהם פערזיכרטר, הודיעו ב"הפלג הירושלמי" על חידוש ההפגנות. בצומת גהה תועדה ניידת משטרה דוהרת לכיוון המפגינים. ארבעה נעצרו (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ההפגנה הערב בבני ברק (צילום: שמעון ברוך ואבי שמש)

לאחר שמאמצי התיווך ונסיונות ההבנה בין "הוועדה להצלת עולם התורה" לשלטונות הצבא במטרה לנסות לאפשר את שחרורו של תלמיד הישיבה העריק ‏אברהם פערזיכרטר (24) תלמיד ישיבת 'בריסק' כשלו, הודיעו הערב (רביעי) עסקני "הפלג הירושלמי" על יציאה מחודשת להפגנות בצמתים ברחבי הארץ, זאת במחאה על המשך מעצרו של העריק.

ב"פלג הירושלמי" שיגרו הודעות מוקלטות לאלפי אברכים ותלמידי ישיבות, בהן נאמר כי "בהוראת הגר"ש אוירבך על כולם לצאת למחאה המונית, שהגולה תבער כמדורת אש".

עסקני "הפלג הירושלמי" מבהירים כי "באם מחר לא ישוחרר תלמיד הישיבה העריק הרי שההפגנות יימשכו ללא הפסקה. לא נרתע לא מליברמן ולא מהמשטרה, אנחנו נעשה הכל על מנת לשחרר את תלמיד הישיבה שנשמע להוראת רבותיו".

בתוך כך, נדמה כי במשטרה החליטו להמשיך במדיניות של אפס סובלנות, והערב נצפו שוטרים בניידת כאשר הם דוהרים לתוך קבוצת מפגינים שחסמה את התנועה בכביש גהה הסמוך לבני ברק. לפחות ארבעה מפגינים עוכבו על ידי המשטרה.

כך נראו ההפגנות אמש בבני ברק (צילום: כיכר השבת)

מוקדם יותר היום הודיע שר הביטחון אביגדור ליברמן כי הנחה את משרדו לבחון את הפסקת הסדר דחיית הגיוס עם ישיבות "מעלות התורה" ו"גרודנא", בראשן עומד מנהיג 'הפלג הירושלמי' הגאון הרב שמואל אוירבך.

בנוסף, שר הביטחון ביקש מחבר סיעתו ח"כ עודד פורר, לפעול בכנסת מול משרדי הממשלה הרלוונטיים על מנת להפסיק את תקצוב שתי הישיבות. הסיבה, לפי הודעת משרד הביטחון, היא "בעקבות ההתפרעויות והפגנות ההסתה שקיימו אתמול תלמידי הרב אוירבך בשל מעצר של תלמיד ישיבה עריק מצה"ל".

השר ליברמן אמר עוד כי הוא "לא יסכים בשום אופן לעבור לסדר היום על ההתפרעויות הללו ועל ההסתה הקשה שהתרחשה בהן נגד חיילי וחיילות צה"ל. עצם קיום ההפגנות הללו שמתריסות נגד הגיוס לצה"ל ובאות לקעקע את סמכותה של המדינה לגייס לצבא, היא דבר בלתי מתקבל על הדעת ולא נשלים עם תופעות כאלו שגם מנסות להלך אימים על אותם אלו שכן רוצים להתגייס".

הגר"ש אוירבך. הורה לחדש את ההפגנות (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)

לדבריו: "נפעל במסגרת האפשרויות העומדות בפנינו במשרד הביטחון ועם משרדי הממשלה האחרים על-מנת שאלו שלוקחים חלק בהסתה המתמשכת נגד צה"ל לא יזכו לשום הקלה, הטבה או שיתוף פעולה כלשהו".

בפלג הירושלמי הגיבו כי "שר הבטחון ליברמן שרוי בלחץ רב מצד גורמי גיוס החרדים, שעדיין מחכים שיעשה משהו בנוגע להעלבת החיילים החרדים בכל מקום שהם דורכים בו, ולגבי הקמפיינים נגד גיוס חרדים ומגייסי החרדים. ולא רק שליברמן לא פעל בענין (כי כידוע אין אף חוק דמוקרטי קביל שאוסר את הענין), הענין עולה לסדר היום מהכיוון ההפוך - מהפגנות סוערות בכל רחבי הארץ, עשרות עצורים ושיחרורם בתוך מספר שעות. כל אלו ככל הנראה הביאו את ליברמן לשלוף ממתנו רעיון הזוי שמזכיר משטרים אפלים ואנטי דמוקרטיים. זהו אפילו אינו נסיון הפחדה כי כפי שידוע לכולם, ישיבות הפלג הירושלמי ממושמעות להוראתו המפורשת של מרן ראש הישיבה ואינם מתייצבים בלשכות הגיוס, כך שהקשר או אי הקשר עם רשויות הצבא אינו רלוונטי כלל וכלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר