עוד הצהרה מדאיגה

הסגן של לה פן: לא נתמוך בישראל אם ימשך החרם שלה עלינו

הבעל והסגן של מרין לה פן, המתמודדת לנשיאות צרפת בבחירות הקרבות, גם מספק את גרסתו לפגישה התמוהה של שר הבריאות יעקב ליצמן ובכיר המפלגה הימנית-קיצונית (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מרין לה פן (צילום: Frederic Legrand - COMEO / Shutterstock)

לואי אליו, הסגן של מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת מרין לה פן, מבהיר היום (ראשון) כי "אם ישראל רוצה שנתמוך בה ושנשנה את מדיניותנו גם כשנגיע לשלטון, עליה לשנות את יחסה אלינו ולהפסיק את החרם הרשמי נגדנו".

המועמד לנהל את יחסי החוץ של צרפת אם תזכה לה-פן בנשיאות, לואי אליו, הוא גם בעלה של לה פן. הוא נוהג לספר כי סבו היה יהודי יליד אלג'יריה, אף שהוא עצמו קתולי.

"אני מכיר את העולם היהודי, בלי להכיר אותו ממש. מדינת ישראל היא ידידה, אבל מדינה זרה. כמו ספרד, למשל. זוהי מדינה שותפה, אבל ייתכן שהאינטרסים של צרפת לא יהיו אלה של ישראל", הוסיף לואי בראיון.

לדבריו, ביקורו של מזכ"ל מפלגת 'החזית הלאומית הצרפתית' בישראל לפני כמה שבועות, "היה בידיעתם ובאישורם של גורמים ישראלים רשמיים במפלגת השלטון, אבל הישראלים הודיעו מראש כי אם תינתן לו חשיפה, הם יוכלו להתכחש אליו. לכן, זה היה בעת ובעונה אחת ביקור רשמי ולא רשמי", הוא אמר בראיון לעיתון 'מעריב'.

במהלך ביקורו המדובר של ביי, הוא נעזר ברופא ישראלי המתגורר באיטליה והשתתף עמו בפגישה עם שר הבריאות יעקב ליצמן. דובר השר דיווח לאחר מכן, כי ליצמן "שם קץ לפגישה, כשנודע לו במי מדובר".

כזכור, מרין לה פן עוררה סערה בשבוע שעבר בקרב יהודי צרפת עם הודעתה כי היא לא תכיר באזרחות כפולה, ישראלית וצרפתית, כפי שמצוי אצל רבים מיהודי צרפת והעולים מצרפת לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר