הטור השבועי

הלברטל בטוח: אין לש"ס זכות קיום יותר

ראש התנועה רוצה כביכול להצעיר את ש"ס. הוותיקים כבר מתחילים להבין את הרמז, והם מודיעים אחד אחרי השני על פרישתם בקדנציה הבאה. הם לא רוצים להתבזות. הם מבינים את נפשו של ראש התנועה ולמה הוא מסוגל. אבל אם ש"ס חפצת קיום, הראשון שהיא הייתה צריכה להצעיר זה את היו"ר (דב הלברטל)

עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת |
אריה דרעי. יו"ר ש"ס (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

כשקוראים איך שחבר כנסת של ש"ס, שלא ראוי בכלל לכהן כחבר כנסת, משתלח בפראות באלי ישי (שאני לא מחסידיו), מבינים שבעצם כל חבר כנסת של ש"ס חייב להפקיד את תודעתו בפני הדיקטטור של התנועה. השכל שלו חייב להתאחד עם שכלו של ראש התנועה, ולהיות יחד אתו השכל הפועל, רק כך הוא קיים. זו רק אחת הסיבות, שלש"ס של היום, אין זכות קיום.

ראש התנועה רוצה כביכול להצעיר את ש"ס. הוותיקים כבר מתחילים להבין את הרמז, והם מודיעים אחד אחרי השני על פרישתם בקדנציה הבאה. הם לא רוצים להתבזות. הם מבינים את נפשו של ראש התנועה ולמה הוא מסוגל. הצורך להצעיר את ש"ס נובע אך ורק מתאוות השליטה האבסולוטית, כדי להנציח את השליטה המוחלטת. הצעירים הרי יהיו עבדים נרצעים של ראש התנועה, כשם שכל תנועת ש"ס הם עבדים נרצעים שלו. רק שהוותיקים כבר אולי השתחררו קצת. רק קצת. וזה כבר מסוכן.

הראשון שש"ס הייתה צריכה להצעיר, זה את ראש התנועה. אם בכלל ש"ס עוד חפצת קיום. כי כיום, ש"ס היא מפלגה של איש אחד בלבד, שרודה בה, עושה בה כרצונו, ומשחק באנשיו כמריונטות. מגמתו היא להנציח את נחיתותם של הספרדים, ולמצב את ש"ס כמפלגה הגזעית הרשמית היחידה במדינת ישראל ואולי בכל העולם המערבי. כי ראש התנועה יודע שאם לא ינהג כך, עלולה אחיזתו הדיקטטורית להתרופף, והראשון שיעוף מש"ס מתחדשת, יהיה אז הוא בעצמו.

וכל דבר מקדש את המטרה. גם אותה תעמולת הבחירות הנלוזה, המבישה והפרימיטיבית, בה מבכה ראש התנועה את עצמו עם בצל. מילא אם היה קורה דבר מביש כזה במפלגה אחרת. אבל לנהוג כך בעניין של קדושה וכבודו של תלמיד חכם, לעוות את השכל לאנשים, אין דבר חמור מזה. זה רק ביטוי לניצול המחפיר והמתמשך של ראש התנועה באנשים תמימים, כדי להרבות בכבודו ולהשליט את מרותו.

'סרטון הבצל': התייחסותו של אלי ישי קוממה את נציגי ש"ס (צילום: צילום: מתוך התוכנית 'אנשים', קשת - בערוץ 2)

כל התפיסה האידיאולוגית של ש"ס תחת הדיקטטור, נוגדת את אצילותם ותפיסת עולמם האוטנטית של בני עדות המזרח. הדיקטטור מוביל את בני עדות המזרח, למחוזות שלא מתאימים להם לא לאופיים ולא למסורתם. כי לדידו של הדיקטטור, ככל שתגדל רמיסת כבודם של הנתינים שלו, מצביעי ש"ס, כך ירום וינשא כבודו וכוחו האלקטורלי.

במצב דברים זה, תחת שליטה דיקטטורית שאינה יודעת שובע ואינה יודעת גבול, ושאין בה שמץ של אמת, של הגינות ושל אצילות, ומוליכה את ציבור עדות המזרח מדחי אל דחי - אין כבר לש"ס של היום כל זכות קיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר