"גוברת ההתעללות בחיילים חרדים"

קצין בכיר: קמפיין החרדקים מזכיר את 'דר שטירמר' הנאצי

קצין בכיר בצה"ל התבטא כי קמפיין החרדקים - שנועד לבזות את החיילים החרדים, מזכיר לו את 'דר שטירמר' הנאצי, כך חושף ניצן הורוביץ • "אימפריית הביטחון הכל-יכולה מגלה רפיון מוזר" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
קמפיין החרדקים (צילום: כיכר השבת)

קצין בכיר בצה"ל התבטא כי קמפיין החרד"קים נגד החיילים החרדים מזכיר לו את תעמולת הנאצים, כך חושף הבוקר (שלישי) העיתונאי ניצן הורוביץ בטור ב'הארץ'.

תחת הכותרת "החרדק הנטרף", מתאר הורוביץ את מצבם של החיילים החרדים וכותב: "כשהוא חוזר מהבסיס, הוא פושט את המדים לפני שהוא נכנס לשכונה. חלילה שלא יראו שהוא חייל. ההשפלה, המכות שהוא עלול לחטוף. הוא נצמד לגדרות הבתים, ראשו מורכן. אבל מכירים אותו, מזהים. 'חרדק, חרדק', צועקים הילדים. יש גם מי שמקלל, זורק אבן, דוחף.

"בשכונות בכל רחבי הארץ גוברת ההתעללות בחיילים חרדים. המערכת הפוליטית אדישה. אימפריית הביטחון הכל-יכולה מגלה רפיון מוזר. רק לחשוב מה היו עושים לארגון ערבי או רדיקלי שהיה רודף חיילים ככה ברחובות, בגלוי".

"מה זה 'חרדק'?", שואל הורוביץ ומסביר: "אומרים שאלו ראשי תיבות: 'חרדי קל דעת'. אחרים מסבירים שזה צירוף של שתי מלים: חרק וחיידק. יש מי שמשמיעים ביטויים גסים יותר. כך או כך, כבר ארבע שנים (!) משתולל קמפיין החרדקים, שנועד לבזות חרדים המתגייסים לצה"ל. המטרה ברורה: למנוע לגיטימציה לגיוס בדעת הקהל החרדית, ולהרתיע מתלבטים".

הורוביץ מוסיף וחושף כי "קצין בכיר הודה, שקמפיין החרדקים מזכיר לו את 'דר שטירמר' הנאצי. אכן, כשמפרסמים תמונות של חייל עם ציצית וראש חזיר, כשמתריעים על 'הסכנה האיומה ליהדות הטהורה' מפני החרדקים המטמאים אותה, זו הסתה פרועה. ומה עושה צה"ל הגדול? פותח 'מרכז מידע' לחיילים חרדים".

יצוין כי ה'דר שטירמר' היה נחשב לעיתון התעמולה בו השתמשו הנאצים ימח שמם - והיה משמש כבמה להתקפות אנטישמיות. העיתון היה זה שיצא בקמפיין: "היהודים הם אסוננו!".

"יש לומר בבירור", כותב הורוביץ, "מדובר בסוגיה חמורה של כפייה והתנכלות לאזרחים בישראל בגלל בחירתם ואורח חייהם. לכך אסור להסכים בשום אופן, ללא קשר לדעה פוליטית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר