היום - פגישת נתניהו טראמפ

בכיר בבית הלבן: "לא נתעקש על פתרון שתי המדינות"

ראש הממשלה נתניהו ייפגש היום עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וצייץ כי הוא מצפה בקוצר רוח לכך. בכיר בבית הלבן הבהיר הלילה כי הממשל האמריקני יבקש לקדם שלום אך לא יכתיב לו תנאים (מדיני)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נתניהו נערך לפגישה. אמש (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לפגוש היום (רביעי) בפעם הראשונה מאז נבחר את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. נתניהו צייץ בחשבון הטוויטר שלו באנגלית כי הוא מצפה בקוצר רוח לקראת הפגישה החשובה.

ראש הממשלה מקווה לנצל את העובדה כי לראשונה מאז שמונה שנים מכהן בבית הלבן נשיא נוח לישראל שהשקפותיו ודעותיו תואמות לעמדותיו של נתניהו עצמו.

בתוך כך הלילה הבהיר גורם רשמי בכיר בבית הלבן כי ארה"ב לא תתעקש על מימוש פתרון שתי המדינות.

נתניהו וטילרסון, הלילה (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

לדברי הגורם, הנשיא דונלד טראמפ תומך ביעד של שלום בין ישראל לפלסטינים, אפילו אם פתרון שתי המדינות לא יהיה חלק מכך. "היעד העיקרי הוא השלום", הבהיר הגורם, "בין אם הוא יגיע בצורה של פתרון שתי המדינות, אם בכך ירצו הצדדים, ובין אם בצורה אחרת שעליה יסכימו הצדדים".

על פי דיווח של סוכנות הידיעות AP, הבכיר אמר את הדברים בשיחה עם עיתונאים כהכנה לפגישת נתניהו וטראמפ - שיחה שהסכים לקיים בתנאי ששמו לא יוזכר.

הגורם הבכיר הבהיר כי "יהיו אלו הישראלים והפלסטינים אשר יקבעו מה נדרש כדי להשיג את השלום, הממשל האמריקני יפעל כדי לסייע לתהליך השלום, אך הוא אינו מתכוון להכתיב לו תנאים".

ראש הממשלה בהתייעצויות עם צוותו בשגרירות (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

במקביל, נועד ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה רקס טילרסון. בערב צפוי נתניהו להיפגש עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בפעם הראשונה לאחר השבעתו לנשיאות.

לקראת הפגישה שתתקיים הערב אמר דובר הבית הלבן שון ספייסר כי טראמפ "מקדם בברכה את נתניהו. השניים ידברו על חיזוק היחסים בין המדינות, על הצורך ביציבות באזור, על האיום מאיראן ועל הצורך להילחם בדאעש ובטרור".

לדבריו "טראמפ ישוחח עם נתניהו גם על הסכם עתידי בין ישראל לפלסטינים, כדי ששני העמים יחיו בשלום. הם ידברו על הדרך להשיג מטרה זו ויקיימו מסיבת עיתונאים משותפת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר