מתקפה חריפה וחריגה

הגר"ש בעדני הודיע בשידור: "לא עומד מאחורי קול ברמה"

אחרי כשנתיים של מאבקים בין תחנת הרדיו "קול ברמה" למפלגת ש"ס, היא מאבדת את תמיכתו של חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני. "קרה שם מקרה חמור" אמר בראיון לרדיו המתחרה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש בעדני (צילום: מרבין שישפורטיש)

מתקפה חריפה וחריגה: במשך כשנתיים, מאז החל המאבק בין רדיו 'קול ברמה' לתנועת ש"ס שבשיאו נשיא מועצת החכמים ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן יצא נגד התחנה, החזיקה התחנה בתמיכה פומבית של חבר המועצת הגאון רבי שמעון בעדני שנהג למסור שיחות בתחנה ותמך בהנהלה - אך לא עוד. הערב (רביעי) הוא יוצא במתקפה חריפה נגד התחנה ומודיע כי הוא מסיר את תמיכתו.

את המתקפה בחר הרב להעביר דווקא בראיון לרדיו 'קול חי'. בתחילת הראיון, הדגיש השדרן אבי מימרן כי לא ידע על מה הרב מבקש לדבר.

הגר"ש בעדני אמר בשידור: "ידוע לך שאני תמיד עמדתי מאחורי רדיו 'קול ברמה', מחזק אותם ומעודד אותם. עשיתי חשבון אחד - הם מחזקים ומעודדים תורה. זה הכי חשוב, איך להרביץ תורה. הייתי מעודד ומחזק. מצד שני, הזהרתי אותם באזהרה חמורה שלא לפגוע בש"ס, לא לפגוע ביו"ר ש"ס הרב אריה. הזהרתי אותם באזהרה חמורה. עוד יותר, כל הערוץ הזה הוקם בש"ס, ש"ס הקימו אותו. לא יתכן שעכשיו יפגעו בש"ס. יש שם, קרה מקרה חמור, שמעתי איזה שיחה ברדיו שם. ההצבעה בכנסת של יש עתיד. כל כך כאב לי".

הגר"ש בעדני בביקור ב'קול ברמה' (צילום: ישראל קליין, קול ברמה)

בהמשך אמר הגר"ש בעדני: "אני הודעתי להם שלצערי לא אעמוד מאחוריהם, לא אתמוך בהם. אומנם נחפש איך לחזק את שיעורי התורה, אבל לא אעמוד מאחורי מה שנקרא רדיו 'קול ברמה'".

"יש שם שיעורי תורה נפלאים שאני מאוד נהנה מהם, הלכות וכו', גדולי המרצים. עשו חיל. עכשיו כואב לי הדבר הזה, אבל אני כבר לא יכול לעמוד מאחורי זה, אבל ה' יעזור" אמר חבר המועצת.

הגר"ש בעדני חזר ואמר: "כואב לי הדבר הזה שאני לא יכול לעמוד מאחורי קול ברמה, צריך לקוות שזה לא יחליש את הרבצת התורה שלהם. אני מודיע ומזהיר שמי שיפגע בש"ס או באנשי ש"ס אני לא אסבול את זה...".

מקול ברמה נמסר: "הרה"ג שמעון בעדני שליט"א הוא נר לרגלנו וכפי שהעיד הוא בעצמו, במשך השנתיים האחרונות פעלנו בהתאם להוראותיו והנחיותיו בכל עניין ועניין זאת למרות הפעולות הבוטות והאלימות שנקטו כנגד התחנה גורמים פוליטיים, הכל מתוך שיקולים אינטרסנטיים צרים.

אכן הביטוי שנתנו להתנגדותה של ש"ס בכנסת להצעת החוק אשר באה להגן על בנות הסמינרים ולהפסיק את האפליה רבת השנים היה לצנינים בעיני אותם גורמים פוליטיים והם עשו כל שביכולתם כדי להציג בפני הרה"ג בעדני מצג שווא כאילו הרדיו פועל נגד ש"ס. דבר שאין לו שחר.
אנו נמשיך להישמע להוראותיו של הרה"ג בעדני שליט"א ואף בשיחתנו עימו הערב הביע הרב את הערכתו הרבה לקול ברמה ולעשרות שיעורי התורה שבו ואין לנו ספק כי תמיכתו בתחנת הרדיו שהקים מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל תימשך לטובת עשרות אלפי המאזינים שוחרי התורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר