פרסום ראשון

סערה בבית הכנסת "מוסיוף": מי הלשין למס הכנסה?

רשות הממסים מבצעת בדיקה הנוגעת לבית הכנסת מוסיוף בשכונת הבוכרים בירושלים, כך נודע ל"כיכר השבת". בהנהלת בית הכנסת מאשימים עסקן בהלשנה וטוענים כי הבדיקה אינה נגד בית הכנסת אלא נגד אותו עסקן, שמכחיש בתוקף הלשנה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
מוסיוף. אילוסטרציה, למצולם אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: אביר סולטן / פלאש 90)

אנשי מס הכנסה מבצעים בדיקה הנוגעת לבית הכנסת מוסיוף בשכונת הבוכרים בירושלים, כך נודע ל"כיכר השבת". יודגש כי בהנהלת בית הכנסת טוענים כי הבדיקה אינה נגד בית הכנסת אלא נגד עסקן שפנה לבית הדין לעבודה.

בית הכנסת מוסיוף נחשב לבית הכנסת הוותיק, הגדול והמוכר ביותר בציבור הספרדי, הוא ממוקם בלב שכונת הבוכרים, ואלפים מתפללים בו מידי יום לצד השתתפות בשיעורי התורה הנמסרים בו במהלך היום.

לאחרונה פרצה ככל הנראה מחלוקת בין אחד מגבאי בית הכנסת לעסקן ידוע בשכונה, עד כדי כך שבהנהלה מאשימים את העסקן המוכר שפנה למס הכנסה ו"הלשין" על פעולות לא חוקיות שנעשות לכאורה במקום.

אותו עסקן ידוע, שהחזיק בתפקיד בבית הכנסת, הפסיק להגיע בשבועות האחרונים, ויש הטוענים כי הוא פוטר מתפקידו.

גבאי בית הכנסת אברהם כהן רמז בשיחה עם "כיכר השבת" שאכן מדובר בהלשנה: "זה לשון הרע של אדם מסוים, אנחנו מסודרים והכל בסדר". כששאלנו האם מדובר באותו עסקן ידוע, הוא הגיב: "אני לא אומר כן או לא. אתה צריך להגיע למסקנה שלך".

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר אותו עסקן כי "אני לא הלשנתי נגד אף אחד, אלו דברים בטלים ומבוטלים. זו האשמת שווא".

מרשות המסים נמסר בתגובה: "רשות המסים עורכת פעילות ביקורת שוטפת מעת לעת. בשל חובת הסודיות הקבועה בדיני המס אינני יכולה להוסיף מעבר לכך".

רמי פנירי, המייצג את בית הכנסת מוסיוף, אומר כי אותו עסקן פנה לבית הדין לעבודה בתביעה כנגד בית הכנסת מוסיוף". לדבריו, ישנו דיון בבית הדין לעבודה ביוזמתו של אותו עסקן. "בין פשיטה של מס הכנסה ובין בדיקה של מס הכנסה לבית הכנסת מוסיוף - אין שום קשר", הוא מבהיר וטוען עוד כי מס הכנסה בודק את התנלהותו של אותו עסקן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר