חשש מעצירת הרישום לסמינרים

מתח באלעד: האם בית המשפט יכפה לקיים רישום אזורי?

בית המשפט יתכנס ביום ראשון לדון בשאלת הרישום לסמינרים בעיר אלעד. בעיר חוששים כי הרישום שכבר נעשה ייעצר וביהמ"ש יכפה "רישום אזורי", לאחר ש-20 בנות טרם שובצו לשנה הבאה (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: קובי גדעון - פלאש 90)

מתח בעיר החרדית אלעד לקראת דיון מהותי הצפוי להתקיים ביום ראשון הקרוב, בבית המשפט המחוזי בירושלים, בעניין קיום התחייבותה של העירייה לקיים בשנת הלימודים הקרובה תשע"ח רישום אזורי לסמינרים.

השאלה הניצבת במוקד העימות הינה האם העירייה אכן עומדת בהבטחתה זו או שמא הפרה אותה ועל כן יש לבטל את כל תהליך הרישום שכבר הסתיים ולהתחיל אותו מחדש על פי הסדר "רישום אזורי".

לקראת שנת הלימודים תשע"ו, אחרי סערה גדולה שגרמה למחלוקת קשה בעיר, הגיעו כל הצדדים להסכם פשרה מוסכם כי בעוד שנה (קרי, שנת הלימודים תשע"ז) יהיה רישום אזורי.

כעבור שנה, לקראת שנת הלימודים תשע"ז, העיריה לא ביצעה רישום אזורי ובעקבות זאת עתר עו"ד יואב ללום לבית המשפט בדרישה לקיים את הסדר הפשרה שכל הצדדים התחייבו אך שנה קודם לכן.

בדיון בבית המשפט הסכימה השופטת לטענת העירייה כי למרות שלא היה רישום אזורי הרי שהיות וההחלטה לחייב רישום אזורי התקלבה כדי שכל הבנות ישובצו במקומות לימוד, הרי שבפועל ההחלטה יושמה שכן כל הבנות בוגרות בית יעקב הוסדרו בין שני תיכונים אשכנזיים ולא נותרו בנות ללא מענה וללא מקום לימודים, והעתירה נדחתה.

השנה, גם לא התקיים רישום אזורי, זאת בניגוד להסדר הפשרה עליו התחייבו הצדדים לפני שנתיים, כאמור, אך בנוסף, ישנן כ-20 בנות ספרדיות, בוגרות בית יעקב, שנותרו עדיין ללא מענה חינוכי וללא מקום לימודים מוסדר.

כאמור הסוגיה שבמחלוקת הינה האם הפעם יתערב בית המשפט, בדיון בעתירה שהגישו עו"ד יואב ללום וראובן ביטון, ויבטל את הרישום שבוצע תוך הוראה לבצע רישום אזורי בעיר או שיסתפק בכך שמרבית הבנות שובצו תוך הבטחה לסדר גם את הבנות שנותרו עד עתה ללא מענה.

לדברי גורמים חינוכיים רשמיים בעיר אלעד, מדובר בדיון מנהלי ופרוצדורלי בלבד. "אנו בטוחים שהשופטת תתרשם כי תהליך הרישום עבד גם השנה מצויין לשביעות רצון כולם ועל כן לא תתערב ותנסה חלילה לבטלו".

"העירייה קיימה רישום אזורי בשילוב עם גמישות לאפשר להורים לבחור מוסד חינוכי המתאים לבת שלהם", הם מסבירים, "יש שני בתי ספר ושני סמינרים ולכן שילבנו בין אזורי לבין התאמה חינוכית ספציפית".

לטענתם, באם אכן טובת הבנות תעמוד לנגד עיניה של השופטת הרי שהיא לא תורה לבטל את תהליך הרישום שכבר הסתיים כמעט כולו.

מנגד, מבהירים גורמים אחרים, כי המצב המשפטי השנה שונה מבשנה שעברה שכן אז חוץ מבנות בודדות כולן אכן שולבו בסמינרים ועל כן בית המשפט לא רצה להרוס הכל, מה שאין כן הפעם מדובר בכמות גדולה יחסית של בנות שנותרו ללא מענה, וקיים חשש שבית המשפט יבטל את הרישום שנעשה ויכפה לקיים מחדש רישום אזורי.

לטענתם, "גם משרד החינוך בתגובתו לבית המשפט הפעם, בניגוד לשנה קודמת, לא מגבה את העירייה ומסביר כי לא התקבלה מהעירייה הודעה כי אכן נעשה רישום אזורי מה שמגביר את החשש מפני כפיית בית המשפט".

לדבריהם, עדיין לא אוחזים בסוף הרישום ולכן גוברים הסיכויים שביהמ"ש יכפה לקיים רישום אזורי. "בשנה שעברה", הם מציינים, "הדיון היה בחודש יוני, ולכן ביהמ"ש לא רצה ליצור בלגן, אך כעת יש זמן לבטל את הרישום ולהתחיל מחדש רישום אזורי".

תשובת משרד החינוך לבית המשפט
תשובת משרד החינוך לבית המשפט
פניית מנהל המחוז החרדי למנהל מחלקת חינוך באלעד
תשובת מנהל מחלקת חינוך באלעד למנהל המחוז החרדי
מכתבו של מנהל המחוז החרדי לראש עיריית אלעד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר