השפים מדליפים

מה אוכלת מלכת אנגליה? התפריט הסודי נחשף

בגיל 91, 65 שנה אחרי שעלתה לכס המלוכה נחשף התפריט הסודי של מלכת אנגליה, אחת הנשים העשירות בעולם שמקפידה על אוכל פשוט ובריא למדיי ובלי פחמימות (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מלכת אנגליה (צילום: שאטרסטוק)

היא אחת הנשים העשירות בעולם, שיכולה לאכול ממיטב המנות של השפים בעולם, אבל מתברר שהמלכה אליזבת מקפידה על תפריט פשוט למדי, בריא ובעיקר צנוע בטח אל מול עושרה הרב. בהתחשב בעובדה שהמלכה תחגוג בחודש הבא את יום הולדתה ה־91, אין ספק שהרגלי האכילה הפשוטים שלה קשורים גם לאריכות הימים שלה ולבריאותה האיתנה.

שני שפים שעבדו בעבר בארמון בקינגהאם סיפרו לעיתון הבריטי ה"דיילי טלגרף" על התפריט המועדף עליה. "המלכה אליזבת לא חובבת אוכל מתוחכם מדי", אמר אחד השפים שהתראיינו לעיתון, וזאת בניגוד לבעלה, הנסיך פיליפ, שנחשב למומחה קולינרי, מי שאוהב לנסות מזון מתוחכם ויכול לדבר על אוכל במשך שעות.

השפים מספרים כי גם כשהמלכה אוכלת מחוץ לארמון, היא נוהגת להיצמד למאכלים שהיא אוהבת ומכירה.

פעמיים בשבוע מוגשת למלכה רשימת מנות ארוכה על ידי השף הראשי של הארמון, והיא מסמנת את המנות המועדפות עליה או מוחקת את המנות שאינה מעוניינת בהן.

את היום מתחילה אליזבת בכוס תה עם ביסקוויטים. התה המועדף עליה הוא ארל גריי, שאותו היא שותה בספל פורצלן, בלי סוכר או חלב. מעט אחר כך היא סועדת את ארוחת הבוקר שלה, הכוללת בדרך כלל דגני בוקר עם פירות. לפעמים היא ממירה את הדגנים בדייסת קוואקר, ומפעם לפעם היא מגוונת עם טוסט וריבת תות שדה.

אם מדובר באירוע חגיגי, המלכה תחרוג ממנהגה ותאכל לארוחת בוקר ביצים מקושקשות עם שמן טראפל וסלמון מעושן. אגב, המלכה מעדיפה ביצים חומות על ביצים רגילות.

על פי דיווחים קודמים של אנשי הארמון המלכה אוכלת בדרך כלל לבדה את ארוחת הבוקר בשעה 9 בבוקר בשל העובדה שבעלה מעדיף את ארוחת הבוקר שלו מוקדם יותר בסביבות השעה 8:30.

לפני ארוחת הצהריים נוהגת המלכה ללגום משקה אלכוהולי של ג'ין ויין מתוק המוגשים עם פרוסת לימון והרבה קרח. ארוחת הצהריים שלה מורכבת ממנות פשוטות, כמו דג סול עם תרד וקישוא או עוף צלוי עם סלט. המלכה מעדיפה להימנע מפחמימות, ותפוחי אדמה, אורז או פסטה עולים על שולחנה רק כשהיא סועדת עם בעלה.

כמיטב המסורת הבריטית, המלכה לעולם לא מפספסת את ארוחת המנחה בחמש אחר הצהריים. לצד קנקן התה מוגשים כריכוני מלפפונים, טונה, סלמון מעושן, סלט ביצים או נקניק עם חרדל. הכריכים מוגשים חתוכים ללא קצה הלחם, ולצידם יש מבחר עוגות ודברי מאפה: עוגיות ריבה, סקונס, עוגת דבש, ג'ינגר ופירות ועוגת ביסקוויטים שוקולד — החטא המתוק האהוב עליה במיוחד.

בערב אוכלת המלכה פילה בקר ברוטב ויסקי ופטריות, סלמון בתנור או צלי בשר, שאותם היא טובלת באחד הרטבים האהובים עליה — קטשופ או H&P.

גם הקינוח פשוט: תותים טריים שנקטפו ממעון הקיץ בלמורל בסקוטלנד, אפרסקים מגינת הארמון בווינדזור או טבליית שוקולד רגיל מהסוג המצוי בכל סופרמרקט. את יומה הקולינרי תסיים אליזבת בכוסית שמפניה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר