מעשה רב

הגר"ח קנייבסקי התיר לרופא לתת "אישור מחלה" לאם

ד"ר משולם הרט שאל את מרן הגר"ח קנייבסקי לגבי אשה שלקחה חופש מהעבודה בגלל בתה הנשואה שחלתה - האם מותר לו לתת לה אישור מחלה עבור העבודה (יהדות, אקטואלי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: שוקי לרר)

הרופא החרדי ד"ר משולם הרט שאל השבוע את מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שאלה מרתקת הנוגעת למקצוע שבו הוא עובד.

הרב ד"ר הרט הוא רופא ילדים מומחה בבני ברק ומרן שר התורה סומך עליו ומכיר אותו מקרוב, ובמכתבים אליו הוא מכנה אותו 'אסיא דמתא'. מרן אף מכיר לו טובה על כמה דברים שעשה עבורו במשך השנים.

על פי המובא בעלון "דברי שיח" שאל ד"ר הרט: "במסגרת עבודתי אני מטפל בחולים, בין השאר רושם אישור מחלה למי שזכאי לכך. כידוע, לפי החוק במדינה כיום, כל מי שחולה על פי הגדרה הרפואית, או שאחד הילדים שלו הקטנים חולה וההורה נשאר איתו בבית, זכאי אחד ההורים לקבל אישור מחלה מהרופא, ונחשב לו כיום עבודה ולא יפסיד את המשכורת שמגיעה לו.

"בימים האחרונים הגיעה למרפאה אשה וביקשה אישור מחלה. שאלתי אותה - במה היית חולה? האשה ענתה כי ברוך ה' היא מרגישה מצוין, אבל בתה הגדולה שכבר נשואה, היתה במשך שבועיים במצב רפואי מסובך וחמור מאוד, והיתה זקוקה לתמיכה של אימה לסעוד אותה לצידה בבית החולים, מובן שלא הייתי מסוגלת לעבוד במצב כזה והייתי לצידה עד שחזרה ב"ה לעצמה, לכן אבקש אישור מחלה. הרופא השיב לה - כי לכאורה החוק מאפשר לקבל דמי מחלה רק למי שהילד הקטן הזקוק לאמו חולה, ולא ילדו הגדול שכבר עצמאי, ולא אוכל לתת על זה את הפתק, מאידך האשה לא ויתרה וטענה כי בתה היתה זקוקה לה מאוד לא פחות ממה שקטן זקוק לאמו וזה גם נחשב בכלל החוק".
''סיכמנו שנשאל את פי מרן וכאשר יאמר לנו כן נעשה'', סיים ד"ר הרט את שאלתו.

מרן שר התורה בירר כמה פרטים על עצם המחלה והעזרה אותה העניקה האשה לבתה החולה, ואחר כך אמר כי במקרה הזה, נראה שהאמא לא היתה מסוגלת לעבוד כלל בשעה שבתה חולה, ממילא, האמא היא כמו חולת צער, ונחשב גם כן לסוג של חולי, ומסתבר שמגיע לה דמי מחלה.

בעלון מסייגים כי כמובן אין ללמוד ממקרה זה כלל, לשום מקרים והבאנו את הדברים רק להגדיל תורה ולהאדירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר