הווטרינרים נדהמו לגלות 519 מטבעות זהב בקיבת הצבה

לאחר שהחלה לגלות קשיים בשחיה נלקחה צבת הים הנדירה לבדיקה שגילתה מאות מטבעות בקיבתה. למרבה האירוניה משמעות שמה של הצבה - 'אומסין', הוא: קופת חסכון. לדואגים: מצבה של הצבה יציב (מעניין)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

צבת ים ירוקה ממזרח תאילנד הנמצאת בסכנת הכחדה נלקחה לבדיקה לאחר שהחלה לגלות בחודש שעבר קשיים בשחייה. בבדיקת ההדמייה שנערכה לה, נדהמו הוטרינרים לגלות כמות עצומה של מטבעות בקיבתו של הייצור המסכן.

הצבה הנדירה בת ה-25, שהובהלה לניתוח מסובך, חיה כל חייה בבריכה בתוך מרכז לשימור צבי ים. כפי הנראה, הצבה בלעה את המטבעות שהשליכו המבקרים במרכז לתוך הבריכה מתוך אמונה טפילה שזה יביא להם מזל. לא ידוע מה עלה בגורלם של המבקרים אבל מה שבטוח, לצבה המסכנה זה לא הביא הרבה מזל. היא נאלצה לעבור ניתוח מסובך שארך כשבע שעות במהלכו חלצו הווטרינרים מקיבתה 915 מטבעות שונים ושני קרסי דיג במשקל של 5 קילו, כ-8% ממשקלה הכללי שעמד על 59 קילו.

"צבי הים הם טורפים אופורטוניסטים, שמתנסים פעמים רבות במזון שהם לא מכירים, במיוחד כשהם חיים בסביבה קבועה כמו בבריכה בשבי", אמר ל-ynet יניב לוי, מנהל המרכז הארצי להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים. "ידוע כי לעתים צבים אוכלים צדפים ואבנים קטנות כדי לסייע להם בטחינת המזון שהם אוכלים".

לדבריו, גם בארץ מובאים מידי שנה לטיפול במרכז הארצי להצלת צבי ים, צבים חומים וירוקים שנפצעו מבליעת גופים זרים. "לאחרונה קיבלנו לטיפול צב ים שבלע פקק של בקבוק שתייה. ברוב צבי הים שהגיעו אלינו, מצאנו בקיבתם מלבד קרסי דיג, שקיות ניילון קטנות, עטיפות של ממתקים וחטיפים שמקורם במצרים וישראל, שאריות של בלונים וגם חבלים", הוא מסביר בראיון ל- ynet.

להערכת הווטרינרים בתאילנד הניתוח להוצאת המטבעות מגופה של צבה היה ניתוח הראשון מסוגו בעולם. פרסום הסיפור בתקורת התאילנדית בחודש שעבר נגע ללב הציבור והוביל לגיוס המונים בסך 15,00 באט (כ01500 ש"ח) לצורך מימון הניתוח.

לדואגים לגורלה של הצבה, הווטרינרים מעריכים כי בתוך חודש היא תבריא לחלוטין, אם כי היא תזדקק לתרגילי פיזיוטרפיה ממושכים כיד להשיב לה את כושר השחייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר