מאחורי הקלעים

כך סוכל המחטף שתוכנן כדי לחשק את הנציגים החרדים

ברגעים האחרונים טרם הסיכום האחראי של הנציגות החרדית בירושלים מול ברקת בנושא השבת, היה מי שניסה לרקום דיל שנועד לחשק ולהקצין את עמדת החרדים. כך זה נכשל (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ניר ברקת, במרכז. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

במשך כל החודשים האחרונים היו מחברי מועצת העיר ירושלים, מי שגילו עמדה נוקשה וקיצונית יותר מחבריהם בסוגיית "מאבק השבת" בעיר, כאשר חלקם ככל הנראה אף התבסס על נתונים בלתי מדוייקים באשר לכמות חילולי השבת והפרת הסטטוס קוו.

אלא שהערב, לאכזבתם של אלו, גילו ראשי המפלגות החרדיות מנהיגות והתייחסו לנתונים עצמם, ללא כל הפרעה של רעשי רקע, וקבעו כי לא חלה הפרה משמעותית בסטטוס קוו בירושלים בנושא השבת.

כעת מתברר, כי שעה לפני ישיבת ראשי המפלגות עם ראש העיר ניר ברקת, ניסו חלק מחברי המועצה לעשות סוג של מחטף במסגרתו יקבעו החלטות בעניין חילולי השבת, על מנת לחשק את ראשי המפלגות בפגישתם שנערכה לאחר מכן.

אך חלק מחברי הסיעות החרדיות בחרו לפוצץ את המפגש, בהם חיים כהן (ש"ס) ויעקב הלפרין (יהדות התורה), לאחר שהתברר כי משתתף בו גם אריה קינג חבר האופוזיציה. לדברי קינג, הוא היה סבור שהגיע לפגישה של פורום ה-16 כאשר שם שוחחו הנציגים לדבריו על הצורך בהוספת סעיף שיתנה את התמיכה בתקציב רק בתנאי שלא יסייע למקומות מחללי שבת, אך לאחר מכן התברר לו כי מדובר בפגישה פנימית של יהדות התורה וש"ס. לטענתו, נאמר בפגישה כי זו דעת האדמו״רים והרבנים.

כאמור, הפגישה שהיתה אמורה לקבוע עובדות בשטח לא הועילה, ובסופו של דבר ראשי המפלגות החרדיות פעלו כמיטב הבנתם והגיעו להבנות עם ראש העיר ניר ברקת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר