הפגנות הפלג

'הפלס' מאיים: "היכונו להחרפה דרמטית"

העיתון מבטיח שהמחאה תימשך ללא הפסקה עד לשחרור העצור. לדבריו: "צה"ל מביא לאנדרלמוסיה וסערה ציבורית רק לשם 'קדושת הפרוצדורה' של הגשת הדיחוי" (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

"להרעיש עולם ומלואו" – כותרת ענק המתנוססת היום בעמודו הראשון של עיתון הפלס, ביטאון הפלג הירושלמי, מזהירה מפני התגובות הצפויות על רקע החלטת התביעה הצבאית כפי שפורסם אמש ב'כיכר השבת' להטיל עונש מאסר ממושך על בן הישיבה הנחשב כעריק מצה"ל.

העיתון מגדיר את מדיניות צה"ל בתור "הסלמה בהתנכלות האכזרית לבני הישיבות הצועדים לאור רבותיהם, המסעירה את הציבור החרדי ותביא להחרפה דרמטית בצעדי המחאה". ראשי הוועדה להצלת עולם התורה משמיעים איומים בוטים "נגד שלטון הדיכוי". בין היתר הם מרמזים כי מעתה והלאה ינקטו "בצעדים מגוונים ובלתי צפויים, שיימשכו ללא הפסקה עד לשחרורו של בן הישיבה".

העיתון מתייחס לחשיפת כיכר השבת על בקשת התביעה להעניק עונש מאסר ממושך על העריק שנעצר השבוע וטוען כי דבר זה יביא להחרפת המאבק.

מאמר המערכת של העיתון טוען כי צה"ל גורם לסערה ציבורית מיותרת רק בגלל "קדושת הפרוצדורה". לדבריו, מעצרי העריקים החרדים שאינם מתייצבים בלשכת הגיוס, אינם דומים כלל למעצרים מקבילים שעורכת המשטרה הצבאית במגזר החילוני.

"הצבא מוביל כאן גישה שרירותית חסרת כל היגיון, שכן ביחס לבני הישיבות – בניגוד לעריקים החילוניים – מדובר בבחורים שממילא רשאים להיפטר משירות צבאי. לא מדובר בעריקים שהצבא מנסה להפעיל עליהם סנקציה של ענישה בכליאה כדי 'לשכנע' אותם להתגייס בפועל, על מנת שיגיעו לאחר המאסר אל הבקו"ם וישתלבו בבסיסי צה"ל, כפי שנעשה במקרים של מאסר עריקים מהמגזר הכללי".

העיתון טוען, כי בן הישיבה שנעצר הפעם, כחבריו שנעצרו בעבר, ממילא זכאי להיפטר כחוק משירות ויכל לעשות זאת אם רק היה מגיש מסמך פשוט בלשכת הגיוס, אלא שרבותיו אוסרים לבצע את הפרוצדורה הזו. "נשאלת אפוא השאלה, מה מניע את צה"ל ליצור אנדרלמוסיה רבתי וסערה ציבורית כה עזה, בשל מאסרים שרירותיים שברור לכל שממילא לא יביאו את בני הישיבות הללו לשירות צבאי בפועל, וכל תכלית המאסר רק משום שהצבא עומד על זכותו שהנאשם יגיע ללשכת גיוס כדי - להיפטר משירות צבאי!...".

"ואם הם נאבקים על קדושת הפרוצדורה, אם ההתייצבות 'הפורמאלית' הלזו, הפכה לעניין כה קריטי, עד כדי מעצרם של בני הישיבות שאינם מתייצבים, למרות הסערה הציבורית שנגרמת בשל כך, אזי עלינו להסיק מכך, עד כמה ההתייצבות אכן מסוכנת עבורנו ועבור בנינו" – מסיים 'הפלס'.

כזכור, מאיימים אנשי הפלג הירושלמי להפריע את מרוץ המרתון שמתקיים הבוקר (ו') בירושלים וכוחות משטרה נערכים למקרה כזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר