סאגת כפיית הרישום האזורי

הפתרון החרדי לפסק בית המשפט: הרבנים הליטאים חתמו

גדולי ישראל הליטאים כבר חתמו על מכתב הקורא להורים באלעד שלא להצטרף ל'רישום אזורי', ונועד להתמודד עם פסיקת בית המשפט החד משמעית בנושא - כך נודע ל"כיכר השבת" (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: קובי גדעון - פלאש 90)

הסאגה סביב החלטת בית המשפט על חיוב קיום רישום אזורי לסמינרים בעיר אלעד לא מסתיימת. בעוד בעירייה שוקלים את צעדיהם ונאלצים לשלם בינתיים מידי יום קנס של 1,000 ש"ח בשל אי קיום פסק בית המשפט שחייב פרסום מודעה המכריזה על עריכת רישום אזורי, הרי שבמקביל שיגר עו"ד יואב ללום מכתב חריף בו הוא מאיים לתבוע את העירייה בשל בזיון בית המשפט על כך שאינה מקיימת את ההחלטה.

ל"כיכר השבת" נודע כי המכתב גרם ללחץ מסויים בקרב העסקנים שכעת מבקשים לקדם את הפתרון בגיבויים של גדולי הדור. כפי שחשף "כיכר השבת", מתווה הפתרון המוצע כעת הינו שילוב של שני גורמים שיאפשרו הן את קיום פסק בית המשפט, והן הבהרה לציבור כי גדולי ישראל עומדים על דעתם שאין לקיים כל רישום אזורי.

הפתרון שקיבל גיבוי משפטי פרטי והתקבל ע"י גדולי הדור ובראשם הגאון רבי גרשון אדלשטיין וכן הסכמה של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי - הינו מורכב ורגיש.

מצד אחד, עיריית אלעד (או מי מטעמה באופן עקיף) תפרסם מודעה על קיום רישום אזורי, ובכך יקיימו את פסק ביהמ"ש. מאידך, יחתמו גדולי הדור על מכתב מיוחד המחזק את האיסור על קיום רישום אזורי, תוך פנייה להורים (ללא התייחסות ספיציפית לעיר אלעד) שלא לקחת בו חלק, כך שההערכה הינה שממילא מרבית ההורים לא ייענו למודעת הרישום האזורי ובכך תיעקר השפעתו הממשית של הפסק.

פתרון זה, גם מקל על מנהלי הסמינרים מכל רחבי הארץ החוששים כי קיום הפסק באלעד ישליך בעתיד על עריכת רישום אזורי בכל רחבי הארץ ויהווה "פריצת גדר" כהגדרתם שתוביל לסחף ארצי.

ל"כיכר השבת" נודע כי בעוד גדולי הדור הליטאיים ובראשם שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הגר"ג אדלשטיין והגרמ"ה הירש כבר חתמו על הנוסח, הרי שכעת ההתלבטות הינה האם לפרסמו כך או לנסות לרתום גם את גדולי האדמו"רים לחתימה על הכרוז המחודש.

כזכור, בעבר כבר פרסמו חברי מועצת גדולי התורה של תנועת אגודת ישראל החסידית איסור על רישום אזורי, אולם כעת הכוונה הינו לאשררו מחדש ולחזקו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר