לאחר 40 שנה

מכרז להפעלת מוניות מנתב"ג; המחיר יוזל

המונופול שהיה עד כה לחברה אחת, 'הדר לוד', להסעת יוצאים מנמל התעופה בן גוריון לרחבי ישראל, בדרך להישבר - ואיתו המחיר הגבוה מיכולתם הכלכלית של רבים מהנוסעים

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מוניות בנתב"ג. אילוסטרציה (צילום: עופר עמרם, ynet)

משרדי האוצר, התחבורה ורשות שדות התעופה החליטו, כי יפתח מכרז לשירות הסעת המוניות עבור ציבור היוצאים מנמל התעופה בן גוריון לרחבי הארץ, במטרה להוזיל את עלות השירות. ההחלטה נפלה בתום דיונים ובדיקה שנמשכו מספר חודשים.

במשך כ-40 שנה היתה חברת 'הדר לוד' אמונה על השירות בקו זה, ומחיריה היו בפיקוח של משרד התחבורה. לפני כחמש שנים הוארך לה שוב הזיכיון, בחמש שנים נוספות - שמסתיימות בסוף חודש זה.

כעת קיימת לחברה אופציית הארכה בעוד שנתיים, אך היא תתבטל ברגע שיוחלט על קיום המכרז החדש. התכנון הוא, כי לא תפעל בנתב"ג תחנת מוניות אחת אלא שכל מונית תהיה רשאית להסיע נוסעים מנמל התעופה לכל יעד בישראל. הזכיין שיזכה במכרז יפעיל במקביל מוניות שלו אך ישמש כאמור בסיס גם לכל החברות.

לפי המחיר הקבוע כיום, מונית מנתב"ג לתל אביב עולה בין 100 ל-200 ש"ח, מנתב"ג לירושלים כ-200 ש"ח בממוצע ומונית מנתב"ג לבאר שבע עולה בין 444 ל-546 ש"ח.

תגובת תחנת המוניות הדר לוד: "תעריפי הנסיעה מנתב״ג מפוקחים, ומגלמים את עלויות הפעילות בשדה, כפי שנקבעו במכרז פתוח שמחודש בכל שבע שנים על ידי רשות שדות התעופה ובאישור משרד התחבורה. תחנת הדר לוד תמשיך לספק שירות מקצועי והוגן לנוסעים, ותבחן את המשך הפעילות בשדה בהתאם לתנאי המכרז החדש".

ממשרד האוצר נמסר: "נמשיך לחפש כל מקום שבו הצרכן משלם מחיר גבוה ונטפל בו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר