איוונקה טראמפ הופכת ל"עובדת מדינה"

איוונקה טראמפ, בתו היהודיה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, תהפוך בימים הקרובים לעובדת מדינה ותהיה כפופה לכל כללי האתיקה החלים על עובדי הבית הלבן (חדשות, עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
איוונקה ודונלד טראמפ (צילום: דף הפייסבוק של טראמפ)

איוונקה טראמפ, בתו היהודיה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, תהפוך בימים הקרובים לעובדת מדינה ותהיה כפופה לכל כללי האתיקה החלים על עובדי הבית הלבן.

איוונקה, שתקבל חדר מיוחד בבית הלבן כמו גם טלפון ממשלתי מאובטח, הדגישה בדבריה כי עבודתה תהיה בהתנדבות והיא לא תקבל שכר. "הייתי קשובה לדאגה שגורמים שונים הביעו בעקבות כוונתי לעבוד כיועצת אישית ולחששות מכך שזה יתנגש עם חוקי האתיקה, על כן החלטתי להיות מועסקת כעובדת פדרלית וכל כללי האתיקה יחולו עליי".

יצויין כי עם היבחרו של אביה לנשיא, ההערכה היתה כי רק בעלה ג'ארד קושנר יישא תפקיד מרכזי וכי רעייתו איוונקה תעדיף להישאר מאחורי הקלעים ללא הגדרה רשמית, אולם בפועל, בתו של הנשיא הזוכה לאמון רב מצידו של אביה, השתתפה במרבית הישיבות המדיניות של הנשיא עם מנהיגים זרים, כמו ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל.

תוארה הרשמי של איוונקה יהיה "עוזרת מיוחדת לנשיא". דובר בבית הלבן הגיב על כך ואמר: "אנחנו שמחים שאיוונקה בחרה בצעד זה, זה מגביר את המחויבות לאתיקה ומעצים את השקיפות".

פרקליטה של איוונקה מסר כי היא מתכוונת למלא אחר כל חובות עובדי המדינה, כולל הגשת דו"ח כספי על מצבה הפיננסי.

כאמור, בעלה, ג'ארד קושנר, מועסק כעובד פדרלי, ועל אף שגם הוא לא מקבל שכר ועובד בהתנדבות, הוא כבר כפוף לכללים של עובדי ממשלה והתואר שלו הוא "יועץ בכיר לנשיא".

בנוסף לתפקידו כשליח מיוחד למזרח התיכון מונה קושנר במהלך השבוע האחרון לעמוד בראש "המשרד לחדשנות אמריקנית" שיהיה בין היתר מעורב במינוף רעיונות עסקיים ובהפרטה של חלק מתפקידי הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר