מסתמן: נתניהו לא יוכל לחזור למשרד התקשורת

על פי ההערכות צפוי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט לאסור על חזרתו של נתניהו לתפקיד שר התקשורת זאת בשל החוק שאוסר הארכת מינוי זמני של שר (פוליטי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90)

ראש המשלה בנימין נתניהו וויתר זמנית על משרד התקשורת מתוך תקווה לחזור אליו אך היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, צפוי להודיע לראש הממשלה שהוא מנוע מלשוב אל תפקידו כשר התקשורת.

כזכור, רה"מ העביר בהוראת היועץ באופן זמני את התפקיד לשר צחי הנגבי בשל החקירות הפליליות המתנהלות נגדו. מילוי המקום צפוי להסתיים בסוף החודש, אך כיוון שחוק יסוד: הממשלה אינו מאפשר להאריך בשלושה חודשים מינוי זמני של שר, ייאלץ נתניהו למנות שר במינוי קבע.

גם אם נתניהו לא יכהן כשר התקשורת, היועץ מנדלבליט קבע כי נתניהו יוכל להמשיך ולעסוק בנושא התאגיד. אל היועץ הופנו דרישות רבות לאסור על ראש הממשלה מעורבות בנושא, אך גורמים בכירים בקואליציה הסבירו כי היועץ סבור שמדובר בעיסוק כוללני בתקשורת שאינו קשור לניגודי העניינים האישיים של ראש הממשלה, כמו העיסוק בענייניו של מקורבו שאול אלוביץ'.

כזכור, לבג"ץ הוגשו עתירות נגד המשך כהונתו של נתניהו כשר התקשורת והחוץ, תיקים שבהם החזיק ראש הממשלה. המדינה הודיעה לבג"ץ שמכיוון שנתניהו הודיע שהוא מעביר את תיק התקשורת למינוי הזמני של הנגבי, העתירה בנושא זה הפכה למיותרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר