יום לפני מופע ההצדעה

מחשש להסתה: בוטל כינוס "בני עלייה" של עריקי 'הפלג'

מרכז הקונגרסים "בנייני האומה" מודיע על ביטול כנס ההצדעה למאות העריקים מ'הפלג הירושלמי', ככל הנראה בשל חשש להסתה נגד צה"ל מפי רבנים ועסקנים. 'הפלג': אין להם זכות לבטל (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כינוס בבנייני האומה בראשות הגר"ש אוירבך. ארכיון (צילום: שלומי כהן)

מרכז הקונגרסים בניני האומה הודיע לפני זמן מה על ביטולו של כינוס "בני עלייה" שתוכנן להיערך מחר באולם הכינוסים שלו, זאת בשל חשש להסתה כנגד חיילי צה״ל במהלך נאומי הרבנים והעסקנים.

הכנס שבוטל, לפי הדיווח בגלי צה"ל, צפוי היה להתקיים מחר בשעות אחר הצהריים בהשתתפות רבני 'הפלג הירושלמי' ונועד לייקר את מעמדם וכבודם של תלמידי הישיבות העריקים המסרבים להתייצב בלשכת הגיוס כהוראת הגר"ש אוירבך.

במהלך השבועות האחרונים קיימו ב'פלג' אירועי הכנה לקראת הכינוס שצפוי היה כאמור להיערך מחר תחת הכותרת "מעריצים את האסירים".

לוגו הכינוס שבוטל

בנוסף, הונפקו כרטיסי חבר בארגון "בני עלייה" לכל הבחורים העריקים שצפויים ליטול חלק בכינוס.

גורמים בעירייה טוענים כי אינם קשורים לעניין, ואילו ב'פלג' אומרים כי יבדקו האם להנהלת מרכז הקונגרסים ישנה זכות לבטל את החוזה לאחר שחתמו עליו שני הצדדים.

‏יו"ר בניני האומה, עו"ד דוד שמרון, מוסר: "אין לנו בעיה עם הבעת דעה כלשהי אך כוונת המארגנים היא לקרוא להשתמטות מצה"ל בניגוד לחוק - לא נאפשר זאת".

תגובת מרכז הקונגרסים: "בוטל האירוע המתוכנן של עמותה בשם "אשר יקים", שתכננה לערוך אירוע של הפלג החרדי הליטאי, בראשות הרב אוירבך, מחר".

"ביטול האירוע בא בשל הטעיה מצד המארגנים בקשר לאופי האירוע המתוכנן, תכניו ומשתתפיו. מארגן הכנס מסר לחברת בנייני האומה כי מדובר באירוע 'לחיזוק האמונה', בעוד שבפועל מסתבר כי מדובר בערב הוקרה לעריקים משירות בצה"ל, בהנהגת הרב אוירבך. בפרסומים שונים אף נאמר כי לאירוע הוזמנו אלפי עריקים".

"המרכז מחויב לשמירת החוק, ולא יאפשר לערוך בין כתליו אירועים הקוראים להפרת החוק ועידוד עריקים מצה"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר